Anıl Acurman Seçim vaatlerini açıkladı!

CHP’nin Başiskele Belediye Başkan Adayı Anıl Acurman bugün Wellborn Otel’de seçim beyannamesini kamuoyu ile paylaştı.

İlayda  Çabuğ
İlayda Çabuğ Tüm Haberleri
Anıl Acurman Seçim vaatlerini açıkladı!
Haber albümü için resme tıklayın

Cumhuriyet Halk Partisi Başiskele Belediye Başkan Adayı Anıl Acurman bugün düzenlenen programla seçim beyannamesini kamuoyu ile paylaştı. Wellborn Otel’de gerçekleşen programa CHP Kocaeli Milletvekilleri Muhip Kanko, Harun Özgür Yıldızlı, Nail Çiler, CHP Kocaeli İl Başkanı Bülent Sarı, TBMM eski Başkan Vekili Haydar Akar, CHP Kocaeli eski Milletvekili Hikmet Erenkaya, Bekirpaşa eski Belediye Başkanı Fikret Toker, CHP Kocaeli eski İl Başkanları Cengiz Sarıbay, Fahri Örengül, Lastik İş Sendikası Genel Başkanı Alaattin Sarı, il ve ilçe yöneticileri katıldı.

“BEN AĞZIMDA GÜMÜŞ KAŞIKLA DOĞMADIM”

Programda konuşan Anıl Acurman şu ifadelere yer verildi; “biz 120 bin komşumuzun yararına olacak projeleri yazdık, tartıştık. 4 yılda dinlediğimiz sorunların çözümlerini hayata geçirmek için aday olduk. Klasik bir belediye başkanı olamam. Ama bir kardeş, bir dost belediye başkanı olmayı çok iyi beceririm. Herkese her zaman samimi olmaya, hakiki olmaya gayret edeceği. Bazıları bizi tanımıyor. Daha yeni zamanda birisi ağzında gümüş kaşıkla doğan demiş. Ben ağzımda gümüş kaşıkla doğmadım. Kibirsiz bir şekilde yönetirim, 4 yıl ilçe başkanlığını bu şekilde yaptım, belediye başkanlığımı da bu şekilde yapacağım.

VEFA EVLERİ YAPACAĞIZ

Belediyeyi biz kurum olmaktan çıkartacağız. Aile, kardeş gibi olmalı. Sosyal demokrat belediyeciliğinin temeli zaten bu. Başiskele’nin en az 5 ilçesinde çocuk evi yapmak istiyoruz. Devamında ise vefa evleri benim için kıymetli şeylerden bir tanesi. Yasin Özlü’de vefa kıraathanesi sözü vermiş. Olsun etkilenmiş. Ama biz kıraathane değil evi diyoruz. Büyüklerimize kendi evleri gibi bir ortam hazırlamak bizim yükümlülüğümüz. Bu konfora yaşlılarımıza sağlamak yükümlülüğündeyiz.

GENÇLER VE EĞİTİM İÇİN PROJELER

Başiskele özel okul cenneti. Her yerde özel okul var. Bu nasıl mecburiyet çevremizde devlet okulu hiç olmaz mı dediler. Belki okul açamayız ama belli yükleri halkın üzerinden alabiliriz. Başöğretmen Etüt ve dil kurslarını açacağız. İlçemizde belediyenin öğrenci yurdu yok. Çocukları burada tutmamız önemli. Bir takım cemaat yurtlarına da göndermemiz lazım. Belediyemizin öğrencilerimiz için ‘başka Yurt’ dediğimiz öğrenci yurtlarımızı hayata geçireceğiz. Gençlerimiz Genc-i Ala’dan memnun değiller. Zaten genç kelimesini bu kadar eski bir dille anlatılması da mantıklı gelmemişti bize. Ortak değerimiz olan Atatürk’ün ismini vererek gençlik merkezi açıp gençlerimize hizmet vermek istiyoruz. Dijital sanatlar eğitim Merkezini de geçlerimizin hizmetine sunmak istiyoruz.

ÖZGÜR BASIN OFİSİ, HALK OFİSLERİ

Ekonomik dar boğazdayız. Genç kardeşlerimiz üniversiteden mezun olunca kendi mesleklerini yapamıyorlar. İş merkezlerimiz var. Bu altın iş merkezleri 1 vakfa bırakıldı çok açık. Belediyelerimiz bunu kullanamadı. Başiskele sınırları içerisinde çok kıymetli yapılar kaldı kimse kullanamıyorlar. Atıl iş ofislerini Halk Ofislerini kuracağız. Atıl olan her yeri kullanacağız. Özgür basın ofisi projesi. Vin-vin yapalım herkes kazansın. İstiyoruz ki basındaki arkadaşlarımız hiçbir ücret ödemeden kartlarını gösterecekler ve röportaj mı yapmak istiyor o salonda, haber mi yazmak istiyorlar o salonda yapsınlar. Ofisi kullansınlar. Denizle ilgili ne yapıyorlar. Marina sözü vermişler. İlçe belediyesi ne yapar diye düşündük. Çocukları su sporları ile tanıştıralım. Astakoz seri ve gemi turu yapalım dedik. Ciddi bir balıkçı nüfusu var ama hizmet alamıyorlar. Teknepark yapalım dedik bizde. Sözü verilmiş ama geç kaldılar. Başsiekel yaz dönemlerinde bir sıkıntı yaşıyoruz. Sahilde düğün yapılıyor ses oluyor diğer tarafta insanlar dinlenmeye çalışıyor.

TURİZM PROJELERİ

Bu kentin mirasına sahip çıkmak istiyorum. En eski otellerinden bir tanesi yeşil bahçecik oteli varmış zamanında olan bir oteli biz kazanmışız. Günün iktidarları turizmi bahçecikten götürmeyi kesmişler. Konaklamayı bahçecikte tekrar sağlayalım istiyoruz. Bir de Servetiye Cephesi Turizm Merkezi çok önemli. Bu ismi canlandıralım diyoruz. Biz burada kalıcı bir turizm tesisi yapalım istiyoruz. Tarihimizi görsünler istiyoruz. Milliyetçilikse bu işte milliyetçilik.

KÜLTÜR SANAT PROJELERİ

Menekşe Spor yaylası projesi. Harika yaylalarımız var. Biz burada yaylalardan nasıl yararlanıyoruz. Huzurlu yarım saat geçiremiyorsunuz silahtan. Değer katalım istiyoruz. Burada bir şekilde antrenman yapar hale getirsek, futbolcular izlenir olsa çok ciddi istenir. Gençlerimiz festival istiyoruz dediler. Gerçekten insanlara bir yaşam tarzı vermek istiyorsanız o sahneyi kurunca 3—4 gün o havayı yaşatmanız lazım. Marmara’nın en kıymetli festival alanı yapalım ve Zeytinli ile rakip olalım.

“D-130’U ATLAYIP KARŞIYA BİR TÜRLÜ GEÇEMİYORUZ”

Bizim her gün 2 saatimizi çalıyorlar. Bugün söylemedik 4 yıldır söylüyoruz. Bizim en kıymetli zamanımıza dair bir proje koymuyorlar. İzmit Belediyemiz çeperimize kadar bisiklet yolu getirmiş güzel, ama biz D-130’u atlayıp karşıya bir türlü geçemiyoruz. Biz en azından alt çeperde oturan kişilerin 20 dk yolculukla İzmit’e gidebilsin. Biz elektrikli bisiklet dağıtıp burayı yeşil kılmak, ulaşımda daha rahat etmelerini sağlamak istiyoruz. Taksi bulmak altın değerinde burada. Hem büyükşehir hem de ilçe belediyesini alırız ve bu teksi sorununu da kökten çözeriz.

“BİR SALON VERİLMEDİĞİ İÇİN OTELDE YAPTIK”

Başiskele’de insanları rahat oturtacak bize verilen bir salon verilmediği için otelde yaptık. Yasin Özlü’nün beyannamesini yaptığı salon kendi siyasi propagandalarını yaptıkları salon bize verilmiyor. Herkesin kullanacağı bir salonu da biz yapacağız. En kıymetli noktama geldik. Bu kentte bin haneye ulaşan var. Ayda bir imza topluyorlar çevre bakanlığına göndermek için cam açamıyoruz diye. İnsanların oturduğu alanlarla sanayiyi o kadar iç içe getirdiler ki insanlar nefes alamıyor. İnsanların nefes alabildiği bir kent yerleşesi istiyoruz. Sahilde yürürken sürekli şikâyet geliyor. Pis kokuyor diye. Bu da yine boynumuzun borcu, bu bizim ilk önceliğimiz.

MERKEZ- SEYMEN PROJESİ

Merkez- Seymen projesi. Bu kentin merkezi yok hiç de olmadı. Merkezcik diye küçük küçük beton havzaları yapıyorlar. Böyle bir kent olmaz. İzmit’te gitmelerine gerek kalmadan yaşadıkları yere merkez denir. Seymen’i buranın merkezi noktası kılmak istiyoruz. Hem ulaşım akslarına sahip. Sizlere de bu konuda bir söz vermek istiyorum. Bahçecik’te Pazar alanına gittik. artık 3-4 tane esnaf kalmış. Pazar alanı yapmaktan bile aciz bir iktidar var. Yeni pazarları da yine biz yapacağız.

“BU KENTE ATATÜRK’ÜN ADINI ÖĞRETECEĞİZ”

Bu kente Atatürk’ün adını öğreteceğiz. Bu kente Atatürk’ün adını öğreteceğiz. Buna söz veriyoruz. Atatürk Kent Çiftliği projesi. Bahçecik ve Yeniköy’e çok büyük değer katacak bir proje. Hatta Kocaeli’ye değer katacak. Seracıları içinde barındıran bir çiftlik olacak. Ama daha çok öğrencileri ağırlayacağımız bir alan olacak. Bu kente topraktan kazanıldığını göstereceğiz. Başiskele’nin tamamını gülümsetmek için geliyoruz.

06 Mar 2024 - 19:51 - Siyaset

Mahreç  İlayda Çabuğ

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Bugün Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Bugün Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Bugün Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Bugün Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.