Reklamı Kapat

Türkkan, 9,4 milyar liralık ihaleyi meclise taşıdı

İYİ Partili Türkkan, 2018 yılında iptal edilen 2,5 milyar liralık demiryolu ihalesinin 9,4 milyar liraya yeniden düzenlenmesini, kamunun zarara uğratıldığı iddiası ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaosmanoğlu’na sordu.

Haber  Merkezi
Haber Merkezi Tüm Haberleri

İyi Parti Grup Başkan Vekili Lütfü Türkkan, 2018 yılında iptal edilen 2,5 milyar liralık demiryolu ihalesinin 9,4 milyar liraya yeniden düzenlenmesini meclis gündemine taşıdı.

BİZ BİZE YETERİZ İHALESİ

Türkkan, " Türkiye, Karadeniz’de bulunan doğalgaz açıklamalarına kilitlenmişken, sessiz sedasız gerçekleştirilen  9,4 milyar liralık demiryolu ihalesi meclis gündemine taşıdı.

İBAN İSTEYİP TOPLADIKLARI PARANIN 5 KATINI KALYON’A VERDİLER

2008 yılında projelendirilen ve TCDD yatırım programında başlama tarihi 2008 – 2025 yılları arası öngörülen Bandırma – Bursa – Yenişehir – Osmaneli Yüksek Standartlı Demiryolu Projesi ihalesi 9,4 milyar dolara Kalyon İnşaat’a verildi.

Davet usulü gerçekleştirilen ihaleye 5 firma katılırken ilk turda yüksek teklif veren, ikinci turda ise fiyat düşüren Kalyon İnşaatın ihaleyi kapması akıllarda soru işareti yarattı. Adrese teslim ihale şüpheleri üzerine İYİ Parti Grup Başkan Vekili Kocaeli Milletvekili Lütfü Türkkan ihaledeki çarpıklıkları meclis gündemine taşıdı.

Türkkan 21/b sayılı Kamu İhale Kanunu’nun suiistimal edilerek ihaleye çıkılmasını eleştirilerek 2023 yılında hizmete girecek bir proje için 21/b şartlarının olmamasına karşın ihalenin neden davet usulü gerçekleştirildiğini sordu.

2018 yılında düzenlenen ve bir takım usulsüzlükler üzerine iptal edilen söz konusu projenin ihalesine de değinen Türkkan, iptal edilen ihale düzenlediğinde dolar kurunun 3,97 olduğunu ve ihale bedelinin 2,5 milyar lira olduğunu belirtti. Ancak TCDD yatırım programında dolar kurunun 6 lira olarak baz alındığını, dolar bile 2 katı artmamışken aynı işin neden yaklaşık 4 katı bedelle ihale edildiğine de dikkatleri çekti.

Türkkan önergesinde meydana gelen kamu zararına da dikkat çekerek, 393 km’lik zorlu bir coğrafyada gerçekleştirilen Ankara – Sivas Yüksek Hızlı Tren Yolu Projesinin maliyetinin 13 Milyar lira olduğunu, 201 km’lik Bandırma – Osmaneli hattının ise YHT olmadığı halde 9,4 milyar liraya mal edildiğini ve gerçekleştirilen ihalede bir takım çarpıklıklar olduğunu vurguladı.

28 Ağu 2020 - 12:45 - Siyaset

Muhabir Haber Merkezi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Bugün Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Bugün Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Bugün Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Bugün Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.




Anket Kandıra'ya Çöp Tesisi Kurulsun Mu?