Reklamı Kapat

Kocaeli Haber - Doğru Kahvaltı Nasıl Hazırlanmalıdır?

Kocaeli Haber - Kahvaltının mutlulukla bir ilgisi var mı bilinmiyor ancak uzmanlar sağlıkla bir ilgisi olduğu konusunda hemfikir.

Büyütmek için resme tıklayın

Kocaeli Haber - Kimileri geç kahvaltıyı ve aralıklı beslenmeyi önerse de hepsi, günün ilk öğününde doğru beslenmeyle bedeni güne hazırlamamız gerektiğinin altını çiziyor. Peki siz, doğru bir kahvaltı için püf noktalarını biliyor musunuz?

Tabakta Çok Çeşit Sağlık Anlamına Geliyor

Son yıllarda gitgide daha da popüler olan fonksiyonel beslenme ekolü, kahvaltıda mümkün olduğu kadar çok çeşit yemeyi öneriyor. Elbette bahsedilenler hazır şarküteri ürünleri değil, doğal çeşitler… Meyveler, sebzeler, yeşillikler, kuruyemişler, tohumlar ne kadar çok çeşit olursa kahvaltı o kadar fazla sağlık sunabiliyor. Çok renkli ve çok çeşitli besinlere kahvaltıda yer vermeyi unutmamalısınız.

Kahvaltıda Bu Yiyecekler Olmalı

Kahvaltı sofranızda muhakkak protein içeren besinlere yer vermelisiniz. Yumurta, süt, bakliyat gibi protein kaynaklarını kahvaltıda değerlendirmelisiniz.

Kahvaltıda küçük bir salata bulundurmalısınız. Yeşilliklerin ve sebzelerin yer aldığı salata sayesinde vitamin alabilirsiniz.

Kahvaltıda meyve suyu içmek yerine, lif yönünden zengin olan meyveleri yiyebilirsiniz.

Antioksidan özellik sunan yeşil çay içebilirsiniz.

Yeşil yapraklı sebzeler içeren salatanıza demir emilimi için limon sıkmayı unutmamalısınız.

Kahvaltı takımı içinde bir servis tabağını kuru yemişlere ayırmalısınız. Sofranızda mineral ve aminoasit desteği vermesi açısından ceviz, kabak çekirdeği, susam ve keten tohumu gibi tohumlara, kuru yemişlere yer açmalısınız.

Tatlı yiyecekler yerine doğal meyveler tercih edebilirsiniz. Özellikle yaban mersini, böğürtlen, ahududu gibi kırmızı meyvelerin antioksidan etkisinden sabahları faydalanabilirsiniz.

İşlenmiş gıdalardan, paketli yiyeceklerden, işlenmiş yağlardan uzak durmalısınız. Kahvaltıda yağ olarak zeytinyağı, tereyağı veya avokado kullanabilirsiniz.

Domatesi çiğ olarak tüketmek yerine pişirerek içindeki likopenin artmasını sağlayabilirsiniz.

Mümkün olduğunda hamur işi tüketmemelisiniz. Özellikle lifsiz ekmekler daha çabuk acıkmaya neden oluşturuyor. İlk anda tokluk hissettirse de kısa sürede açlık hissinin yoğun kan şekeri düşüklüğü ile beraber gerçekleşmesine neden veriyor. Kahvaltıda ekmek yemediğinizde tokluk hissinin daha uzun sürdüğünü fark edebilirsiniz.

Kızartmalardan uzak durmalısınız.

Doğru Bir Kahvaltı Öğünü için Pratik Öneriler

Doğru kahvaltı yemekte ne olduğu kadar porsiyonların ne kadar olduğuyla da ilişkilendiriliyor. Kahvaltıda aldığınız kalori miktarını ortalama 400 ile 600 kalori arasında sınırlandırmalısınız. Hem hafif hem de besleyici kahvaltılar için pratik önerilerimiz sizinle:

Eğer aceleniz varsa, bir blender içine kırmızı meyveler, muz, yulaf, süt veya yoğurt atarak kendinize besleyici bir smoothie hazırlayabilirsiniz. Chia veya keten tohumu da koyarak içeceği daha doyurucu hale getirebilirsiniz

Yumurtayı sahanda kızartmak yerine haşlayabilirsiniz. Yanına birkaç zeytin, bir dilim peynir, yeşillik ve kuruyemişler ekleyerek öğününüzü hazırlayabilirsiniz.

Küçük bir sos tavasına bir fincan kadar yulaf ve bir bardak süt koyarak kaynatmalısınız. İçine tatlandırmak için şekersiz fıstık ezmesi ekleyebilirsiniz. Soğuduktan sonra karışıma muz veya çilek doğrayabilirsiniz. Eğer sos tavasını nerede bulacağınızdan endişe ediyorsanız Karaca, Bernardo gibi büyük markaların koleksiyonlarına bakabilirsiniz.

Kahvaltıda bakliyatları nasıl kullanacağınızı bilmiyorsanız, bakliyat unlarından yararlanabilirsiniz. Onlarla pankekler veya kekler yapabilirsiniz. Ayrıca haşlanmış baklagilleri salatalarınıza dahil edebilirsiniz.

Her zaman çok çeşitli sebze bulmakla ilgili endişe taşıyorsanız, elinizde sebzeler olduğuna onları küçük küçük doğrayıp fırınlayarak kurutabilirsiniz. Kuruları, dilediğiniz zaman sıcak suda biraz beklettikten sonra kullanabilir omletlerinize, böreklerinize tat katabilirsiniz.

Antioksidan çayları yazın tüketmekte zorlanıyorsanız, akşamdan çayı demledikten sonra oda sıcaklığında dinlendirebilirsiniz. Soğuduğunda buzdolabına kaldırarak sabah limon dilimleri ve buzlarla soğuk çay olarak servis edebilirsiniz.

Siz de kahvaltı rutininize sağlıklı beslenme önerilerini dahil ederek gün içinde kendinizi daha enerjik hissedebilirsiniz.

# KOCAELİ HABER İLE İLİŞKİLİ:
# KOCAELİ GAZETESİ İLE İLİŞKİLİ:

30 Tem 2021 - 14:42 - Sağlık


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Bugün Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Bugün Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Bugün Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Bugün Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.




Anket Sizce Kocaeli'nin En Başarılı Belediye Başkanı Kim?