Reklamı Kapat

CHP, Kocaeli Büyükşehir’in Bütçesini Böyle Eleştirdi!

Kocaeli haber - Kocaeli Büyükşehir 2022 bütçesiyle ilgili CHP Grup Başkanvekili Engin Taşdemir, geniş kapsamlı bir eleştiri yaptı. Taşdemir, "Sonra iş lafa gelince çok başarılıyız. Bu anlattıklarımızın neresi yanlış, bunun neresinde bir başarı hikayesi var. Bunu anlatırsanız bizde öğrenmiş oluruz" dedi.

Büyütmek için resme tıklayın

Kocaeli haber - Kocaeli Büyükşehir Belediye Meclisi Kasım ayı oturumu bugün Kocaeli Kongre Merkezi’nde gerçekleştiriliyor. 2022 bütçesinin görüşüldüğü oturumda CHP Grup Başkanvekili Engin Taşdemir, geniş kapsamlı eleştiriler yaptı.

6 BUÇUK MİLYAR TL BÜTÇE

Taşdemir, şunları söyledi: “Kocaeli Büyükşehir’in kıymetli yöneticileri, Saygıdeğer konuklar ve değerli Basın emekçisi arkadaşlar CHP grubu adına hepinizi saygıyla selamlıyorum. 2022 yılı bütçesinin Kocaeli halkına hayırlı olmasını temenni ediyorum. Değerli arkadaşlar, büyükşehir belediyemizin 2022 yılı tahmini bütçesi 6.500.000.000-TL’dir.

BÜTÇENİN SERMAYE GİDERİ OLARAK HARCANACAK OLMASI OLUMLU GELİŞME

2021 yılı bütçesine göre yaklaşık %66 oranında artmıştır. Bütçenin Gider kalemlerinin 4’te birini Fen İşleri ve Ulaşım Dairesi oluşturmakta. Bütçede Sermaye Gideri yani diğer bir tabirle altyapı ve üst yapı çalışmaları için ayrılan tutar 2.288.000.000-TL-dir. Bütçenin önemli bir kısmının Sermaye Gideri olarak harcanacak olması olumlu bir gelişmedir. Fakat bazı daire başkanlıklarında ki, geçtiğimiz yıl ile bu yıl arasında ki artışlarda gerçekten düşündürücüdür.

BASIN YAYIN BÜTÇESİ

Örneğin; 2021 yılında Basın Yayın ve Halkla İlişkiler için 37.732.000-TL öngörülmüş ve yapılan harcama 27.340.000-TL iken 2022 yılı Basın Yayın ve Halkla İlişkiler için bu rakam %30 oranında artırılarak 47.687.000-TL’ye çıkarılmışken, Sağlık ve Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığının 2021 yılındaki bütçesi 220 milyon lira olarak karar verildi.

2022 YILINDA YARDIMA MUHTAÇ İNSAN SAYISI DAHA ÇOK ARTACAK

2022 yılında sadece %5 artış yapılarak 230.000.000-TL belirlenmiş. Şu an vatandaşın en çok ihtiyaç duyduğu konu sosyal yardım Cumhurbaşkanlığı 2020 de ki yıllık programına göre ülkemizde yaklaşık 16.8 milyon insan Sosyal Yardımlar ile ayakta duruyor. Hayat pahalılığı her geçen artmaktayken 2022 yılında yardıma muhtaç insan sayısı daha çok artacaktır.

KENTİN ÖNCELİKLİ SORUNLARI ÇÖZÜLECEK Mİ?

Pandeminin ve yoksulluğun her geçen gün arttığı ülkemizde en çok ihtiyaç duyulan bu birimdeki artışın çok düşük olduğu kanaatindeyiz. Haftada en az birkaç kez mağdur vatandaşlarımız için Sağlık ve Sosyal Hizmetleri Daire Başkanımız Ebubekir beyi arıyorum Sosyal yardım talep eden vatandaşları kendisine iletiyorum. Mutlaka ilgili daire başkanlığının bütçesinin artırılması gerekiyor. Bizim bugün asıl konuşmamız gereken konu bu olağanüstü bütçe ile kentin öncelikli sorunları çözülecek mi ? yoksa çözülmeyecek mi ? 2019 yılında hazırlamış olduğunuz Stratejik Plandaki hedefleriniz nelerdi?

BAZILARINI SİZLERE HATIRLATAYIM.

Sanayi tesisleri ve limanların parklanma ihtiyacını karşılamak için TIR parkları yapacaktınız. Birkaç tane yaptınız belki ama hala mahalle araları kamyon ve TIR lar dan geçilmiyor. Köklü ve kalıcı bir çözüm yok. Bu konuda sürekli şikayetler geliyor.
Kent estetiğini iyileştiren çalışmalar yapacağınızı söylediniz. Ama 2 yıl geçti kentin dışarıdan görüntüsünde ne gibi bir farklılık var? Doğrusu merak ediyorum. Defalarca şu kentin batıdan-doğuya bari D-100 karayolu üzerinde ki çehresinde bir düzenleme yapın diye öneri sunduk. Ama hala bir çalışma yapamadınız. Örneğin Kırsal Alanda yaşayan vatandaşlarımızın yaşam kalitesini artırmak için 2 yılda ne yaptınız ? bunu öğrenmek istiyoruz. 150-TL’lik gübre 450-TL olmuş. Çiftçi 9.80-TL olmuş bir mazot ile üretim yapamaz. Çiftçinin girdi maliyetleri 3-5 kat artmış. Eğer köylerde çiftçiye verdiğiniz tohum desteği ile yaşam kalitelerini artırdığınızı düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Yine diğer bir hedefiniz de “Şehrimizin yıl boyunca turizm faaliyetlerinin gerçekleştirildiği önemli bir turizm merkezi yapmak” dı. Bu konuda neler yapıldı ve bu dönem neler yapılacak.
Mesela geçtiğimiz 2 yılda bu şehre turistik anlamda kaç kişi ziyarette bulundu veya bu yılki turist hedefiniz kaç ? bir sayı verebilir misiniz? Bu konuda ki ölçümünüz nedir?

6.5 KATRİLYON İLE KENTİN ANA SORUNLARI ÇÖZÜLEBİLİR

Değerli arkadaşlar mutlaka yapılan hizmetler vardır. Bunları inkar etmiyoruz. Lakin kentin öncelikli sorunlarında bir ilerleme göremiyoruz. Elinizde olağanüstü bir bütçe var. 6.5 katrilyon ile bu kentin ana sorunları çözülebilir.
Trafik sorunu her geçen gün artarak devam ediyor. Neredeyse kentin her alanında. Diyeceksiniz ki, burası metropol bir şehir ve nüfus artıyor trafik de normal. Hayır arkadaşlar planlı ve kalıcı çözümler uygulamazsanız bu sorun artarak devam eder.

MİA’DA UYARDIK

4 sene önce MİA projesini yaptığınızda dedik ki, bu yollar bu kadar insan yükünü kaldırmaz. Hata yapıyorsunuz dedik. Dinlemediniz. Ne oldu ? daha MİA faaliyete bile geçmeden durum ortada. Bakınız insanlar akşamları İzmit’ten- Başiskele’de ki evine 10 dakika da gitmesi gerekirken, 1 saati aşkın sürede anca ulaşıyor. Birde MİA dan dolayı iş merkezleri oraya yapılınca ne olacak ?

TRAFİK SORUNU

Sadece İzmit mi? Gebze de trafik sorunu, insanları canından bezdirmiş durumda. Vatandaşın Gebze’de bir mahalleden diğer bir mahalleye gitmesi saatler alıyor. Keza İzmit-Derince arası yine aynı. Kısacası insanlar sabah işe akşam eve gelişte çile çekmektedir. Gelelim Ulaşım sorununa. Metro da hala yıllardır ciddi bir atılım gösteremediniz. Bir kentin nüfusu 1 milyonu aştığında kentin ulaşım ihtiyacı artık lastik tekerlekli araçlar ile karşılanamaz. Kent nüfusu 1 milyona ulaştığı anda artık temel ulaşım hatlarının raylı sistemlere döndürülmesi zaruri bir hal almaktadır.

RAYLI SİSTEME 17 YIL GEÇ KALINDI

Kocaeli raylı ulaşım sistemine geçmekte 17 yıl geç kalmıştır. Şu an yaşanan ulaşım sorununun baş nedeni bu konudaki geç kalmışlığınızdır. Her konuda başarı hikayeleri anlatıyorsunuz ya, Bakın size temel bir örnek sunayım. 2019 yılı itibari ile 12 büyükşehirdeki tamamlanmış raylı ulaşım hatlarının miktarı. Kocaeli bu sıralamada 10 km ile sonuncu durumdadır. Son 17 yılda bu kenti yöneten bir yerel iktidar olarak sadece 10 km lik bir hafif raylı ulaşım yapmışsınız. Bir kıyaslama yaptığımızda ise diğer şehirlerin geldiği noktayı görünce bu konuya ne kadar önem vermemiz gerektiği sanırım daha iyi anlaşılacaktır.

TELEFERİK HİKAYESİ YILAN HİKAYESİNE DÖNDÜ

Şehir hastanesi tramvay hattını ve Darıca Gebze Metro hattını bakanlığa devrettiniz. İyi güzel de Körfez Kartepe metro hattında havlu attınız. Önümüzdeki döneme bıraktınız. Üç dönemdir söylediğiniz Kartepe teleferik hattının ihalesi bile yılan hikayesine döndü. İzmit Karamürsel arasında ulaşımda bir devrim yaratacak raylı ulaşım konusunda bütüncül bir projeniz yok.

CENGİZ TOPEL HAVAALANI’NI AKTİF HALE GETİREMEDİNİZ

Eskiden bu kentin en batısından en doğusuna kadar çalışan banliyö hattı vardı. Onu dahi devreye sokamadınız. Ve birde Körfez kenti olan Kocaeli de deniz ulaşımının oranı çok düşük seviyede. Maalesef ulaşımda ki durumumuz bu.. Bakın Kocaeli ülkemizin en büyük sanayi kentlerinin başında gelmekte, bununla da övünmekteyiz. Ancak, Bolu’dan Sakarya’ya, Kocaeli’den, Yalova’ya kadar hatta Bursa’nın bazı ilçelerine dahi hizmet edebilecek Cengiz Topel Havaalanını senelerdir aktif hale getiremediniz.

LAFA GELİNCE ÇOK BAŞARILIYIZ

Cengiz Topel Havaalanını aktif hale getiremedik ama Sabiha Gökçen’e otobüs kaldırıyoruz diye seviniyoruz. Demiryolumuz var banliyö trenine binemiyoruz. Denizimiz var vapura binemiyoruz. Havaalanımız var uçağa binemiyoruz. Sonra iş lafa gelince çok başarılıyız. Bu anlattıklarımızın neresi yanlış, bunun neresinde bir başarı hikayesi var. Bunu anlatırsanız bizde öğrenmiş oluruz.

TEK YAPTIĞINIZ AVRUPA’YA GEZİ DÜZENLEMEK

Bakın 2014 yılından beri Kocaeli de çöp depolama alanlarının dolmak üzere olduğu. Yeni alanlara ihtiyaç olduğu. Çöplerin bertarafının ne şekilde yapılacağını tartışıp durmaktayız. Bugüne kadar yaptığınız tek şey Avrupa’nın çeşitli kentlerine teknik geziler düzenlemekten ibaret. Heyetleri gönderiyoruz, İspanya ya İtalya’ya, Avusturya’ya Almanya’ya, Yetmiyor kamuoyu oluşturmak için sivil toplum örgütlerini bu gezilere katıyorsunuz, Geziyor dolaşıyorsunuz. Sonra gelinen nokta da somut bir çözüm yok.

7 YILDIR ATILMIŞ SOMUT BİR ADIM GÖREMİYORUZ

Alikahya’da ki çöplerin depolanmasından doğan olumsuz etkiler aynen devam etmekte, Hiçbir şey yapmadığınız için bu alan tıka basa dolmasına rağmen 2 yıl daha çöp depolayacağınızı söylüyorsunuz. Katı Atıkların bertarafı konusunda 7 yıldır atılmış somut bir adım göremiyoruz. Son 5 yıldır yaptık, yapıyoruz, yapacağız diyerek bekliyorsunuz.

MÜSİLAJI BASİT ALGI DİYE GEÇİŞTİRDİNİZ

Bakın geçen bahar ve yaz aylarında denizlerimizde bir çevre felaketi yaşandı. Yıllarca basit algı patlaması diyerek geçiştirilen denizlerin feryadını duymadınız. Kentin atık sularını basit bir arıtmadan geçirip denize saldınız, Ve deniz bu kirliliğe dayanamadı kustu. Her taraf müsilaj ile doldu. Şimdi anlıyoruz ki bu basit arıtma bir işe yaramıyormuş. İleri biyolojik arıtma yapmadan denize deşarj edilmemeliymiş. Halbuki bunu bilim insanları senelerdir söylüyordu kulak verilmedi. Denizleri kirletmeyin yeter, deniz kendi ekosistemini milyonlarca yıl nasıl oluşturdu ise yine oluşturur.

TEMİZ HAVA SOLUMAK MÜMKÜN DEĞİL

Kentimizde 40 ın üzerinde liman var ve yılda on binlerce gemi körfezde dolaşmakta. Bunların yarattığı kirlilik, yakalanan birkaç gemiye ceza vererek önlenemez. Tersanelerden denize giden zehirli atıklar halen devam etmekte. Denizlerimizdeki kirlilik maalesef ki son bulmuyor. Kocaeli büyük bir sanayi kenti, pek çok irili ufaklı sanayii tesisi var. Bunların saldıkları baca gazlarının kontrolü ile ilgili her türlü yasa ve yönetmelik var. Peki bunda başarılı oluyor muyuz? Hayır. O filtreler sadece denetimlerde çalışır sonrasında ise devre dışında bırakılır. Bu senelerdir böyle. Kocaeli kent genelinde 110 rakımın altında temiz hava solumak mümkün değil.

KÖRFEZDEKİ LİMANLARIN DURUMU

Bakın geçtiğimiz yıllarda Bütünleşik Kıyı Alanları Yönetimi ile ilgili yönetmelik çıktı. Bu yönetmelikte limanların birbirleri ile entegre bir şekilde daha sağlıklı ve verimli işletilmesi amaçlanıyordu.Bu konuda ne yapıldı? Hala bir gelişme yok. Yan yana 44 adet liman, her biri ayrı ayrı. Peki bu yan yana limanların birinde kontrol edilemeyen bir yangın çıkarsa var mı bu konuda bir planımız?

YANGIN SÖNDÜRME UÇAĞIMIZ YOK

Özel yangın söndürme uçaklarımız var mı? YOK. Orman yangınlarında olduğu gibi yine yabancı ülkelerden mi temin edeceğiz? Biz 8-10 tane her biri yanıcı parlayıcı ve patlayıcı malzeme depolayan yüzbinlerce ton malzemeyi Körfez Derince arasında küçücük bir alana sıkıştırmışız. Ve hala kapasite artışları yapmaktayız.

TEHLİKELİ MADDE DEPOLARINI AZALTMAYI DÜŞÜNÜYOR MUSUNUZ?

Bu depoların birinde bir yangın çıksa diğerlerine sirayet etse büyük bir can kaybına mal kaybına neden olacak ve ülke ekonomisi felç olabilecektir. Bu konuda ne düşünüyorsunuz? Neler yapmalıyız ? birlikte karar vermeliyiz. Bu yoğun tehlikeli madde depolarının sayısını azaltmayı düşünüyor musunuz? Kocaeli’nin örneğin bir LİMANLAR ile ilgili bir MASTER PLANI var mı? Liman işletmeleri körfezdeki kapasiteyi gelecek yıllarda 75 milyon tondan 150 milyon tona çıkarma hayalleri kurarken, biz bu konuda sadece seyredecek miyiz? En azından riskleri azaltıcı, önlem denetleme ve planlama çalışmaları yapmayacak mıyız? Yapacaksak bunu ne zaman yapacağız?

KENTSEL DÖNÜŞÜM

Kocaeli 1999 deprem felaketini en ağır bir şekilde yaşamış bir kent. Verdiğimiz can kayıpları geri gelmeyecek, Ancak meydana gelecek depremlere karşı bir önlem almayacak mıyız? Kentin yapı stoku eski ve yorgun. Bunların bir an önce yenilenmesi gerekmekte. Aradan 21 yıl geçmiş ama atılan anlamlı bir adım yok.
Ülkemizde kentsel dönüşüm yapılaması en öncelikli ilin Kocaeli olması gerekirken, Bu konuda atılmış ve başarıya ulaşmış bir örnek yok. Kentsel Dönüşüm konusunda başarılı olduğumuzu söyleyebilir miyiz? Sonuç olarak şunu belirtmek istiyorum. Üst geçit yapıyorsunuz. Sosyal tesis alanları yapıyorsunuz. Alt yapı ve üst yapı çalışmalarınız tabi ki var. Bu yüzden vatandaş adına yaptığınız çalışmalara destek oluyoruz. Bu vesile ile yapıcı muhalefet anlayışımız gereği bu Performans Programına ve bütçeye evet oyu vereceğiz. Ancak şunu özellikle bilmenizi istiyoruz. Uzun süreli planlamalar yaparak bu kalıcı çözümleri ortak bir akıl ile başarabiliriz” ifadelerini kullandı.

25 Kas 2021 - 16:26 - Siyaset


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Bugün Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Bugün Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Bugün Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Bugün Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.




Anket Sizce Kocaeli'nin En Başarılı Belediye Başkanı Kim?