Reklamı Kapat

Öfke Kontrolü İçin Stratejiler!

Öfke güçlü bir duygudur ve birisi tarafından incitildiğimizde veya hayal kırıklığı gibi şeyler yaşadığımızda öfkelenmek doğal bir insan deneyimidir. Fakat kontrol edilemeyen öfke ilişkilerimiz ve sağlığımız için kötü sonuçlar doğurabilir.

Öfkeyi anlamak:

Öfke farklı şekillerde deneyimlenebilir. Bazı insanlar çoğu zaman öfkeli hissederler veya kendilerini öfkelendiren olayı düşünmeden duramazlar. Diğer insanlar ise daha az sıklıkta öfkelenirler ancak yaptıklarında öfke patlayıcı öfke nöbetleri olarak ortaya çıkar.

Kontrol edilemeyen öfke ne tür ortaya çıkarsa çıksın fiziksel ve zihinsel sağlığımızı kötü yönde etkileyebilir. Araştırmalar gösteriyor ki öfke ve kin kalp rahatsızlıkları riskini artırabildiği gibi kalp rahatsızlığı olan insanlarda kötü sonuçlar doğurabiliyor. Aynı zamanda öfke uykusuzluk, sindirim bozukluğu veya baş ağrısına neden olabiliyor.

Öfke aynı zamanda şiddete ve madde ve/veya alkol kullanımı gibi riskli davranışlara neden olabiliyor. Ve hepsinden önemlisi arkadaşlarımızla, ailemizle ve eşimizle olan ilişkilerimize önemli ölçüde zarar veriyor.

Öfkenizi kontrol altına alabilmek için neler yapabilirsiniz gelin bir göz atalım:

Öfke içsel veya dışsal olaylardan ortaya çıkabilir. Birisine, iş yerinizdeki bir olaya, bir politik seçime veya trafik sıkışıklığına kızmış olabilirsiniz. Bu his nereden gelmiş olursa olsun öfkenizin sizi yenmesine izin vermemelisiniz. İşte sakin kalabilmek için birkaç teknik:

Kendinizi kontrol edin:

Güçlü bir duygunun pençesindeyken akıllı tercihler yapabilmek zordur. Kendinizi uçurumdayken sakinleştirmeye çalışmak yerine ilk önce oraya tırmanmaktan kaçının. Sinirlenmeye başladığınızı gösteren sinyalleri belirlemeye çalışın. Sinyallerin farkına vardığınız zaman o durumdan uzak durmaya çalışın veya öfkenizin artmasını önlemek için gevşeme tekniklerini deneyin.

Üzerinde durmayın:

Bazı insanlar kendilerini kızdıran olayları kafalarında yeniden canlandırmaya yatkındırlar. Bunun yerine, geçmiş olayı bırakmaya çalışın. Bunu yapmanın bir yolu sizi kızdıran kişi veya durum hakkında takdir ettiğiniz şeylere odaklanmaktır.

Düşünme şeklinizi değiştirin:

Öfkeli olduğunuzda bir şeyleri olduğundan daha kötü olarak görmek çok kolaydır. Bilişsel yeniden yapılandırma olarak bilinen teknik ile yardımcı olmayan olumsuz düşünceler ile mantıklı olanları yer değiştirebilirsiniz. Kendinize “Her şey mahvoldu” demek yerine “evet bu yaşananlar çok can sıkıcı ama dünyanın sonu değil ve bir süre sonra bu aynı derecede kötü hissettirmeyecek” demeyi deneyin.

Düşüncenizi yeniden çerçevelemek için bu stratejileri kullanabilirsiniz:

Kendiniz veya başkası hakkında konuşurken “her zaman” veya “asla” kelimelerini kullanmaktan kaçının. "Bu asla işe yaramaz" veya "Her şeyi unutuyorsun" gibi ifadeleri kullanmak öfkenizin haklı olduğunu hissettirir. Bu tür ifadeler, aksi takdirde sizinle bir çözüm üzerinde çalışmaya istekli olabilecek kişilerle aranızı açar.

Mantık kullanın:

Kendinize dünyanın sizi ele geçirmek için dışarıda olmadığını hatırlatın. Bunu her kızgın hissetmeye başladığınızda yapın ve daha dengeli bir bakış açısı elde edeceksiniz.

Rahatlatıcı teknikler deneyin:

Rahatlatıcı görüntüler ve derin nefes gibi basit rahatlama teknikleri öfkenizi yatıştırmada yardımcı olabilir. Bu tekniklerden birini veya daha fazlasını sık sık pratik yaptığınızda öfke hissi geldiği zaman uygulamak daha kolay olacaktır.

Nefese odaklanmak. Nefesi göğüs yerine karnınızı şişirerek yavaş bir şekilde almaya çalışın. 4-4-2 (4’e kadar sayarak burundan al, 2 saniye tut ve 4’e kadar sayarak ağızdan ver) tekniğini kullanabilirsiniz.

Görüntüleri kullan. Bir anınızdan veya hayalinizden rahatlatıcı bir deneyim görselleştirin.

Progresif Kas Gevşeme Tekniği. Bu teknikle, her kas grubunu birer birer önce gerer ve sonra yavaşça gevşetirsiniz. Örneğin, ayak parmaklarınızla başlayabilir ve yavaşça başınıza ve boynunuza doğru ilerleyebilirsiniz.

İletişim becerilerinizi geliştirin:

Sinirlendiğimiz zaman direkt sonuca atlıyor ve karşımızdakine aklımıza ilk gelen hoş olmayan şeyler söyleyebiliyoruz. Bunu durdurmaya ve tepki vermeden önce ilk olarak dinlemeye çalışın. Ve sonrasında nasıl tepki vereceğinizi düşünmek için zaman ayırın. Konuşmayı devam ettirmeden önce sakinleşmek için biraz ayrı kalmanız gerekiyorsa daha sonra tartışmayı bitirmek için geri döneceğinize dair söz verin.

Aktif olun:

Düzenli fiziksel egzersiz, rahatlamanıza, ekstra gerginliği üzerinizden atmanıza ve öfke patlamalarını körükleyebilecek stresi azaltmanıza yardımcı olabilir.

Tamamıyla öfkenizden kurtulamazsınız ama bu olayların sizi etkileme ve yanıt verme şekillerinde değişiklikler yapabilirsiniz. Öfkenizi kontrol altında tutmak için çaba sarf ederek, siz ve yakınınızdaki insanlar uzun vadede daha huzurlu olabilirsiniz.

Eğer bunları denediyseniz ve hala öfke kontrolünü sağlamakta zorlanıyorsanız bir uzmandan yardım alabilirsiniz.

Kaynak: APA

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar İlayda YAPICI - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Bugün Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Bugün Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Bugün Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Bugün Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.



Anket Sizce Kocaeli'nin En Başarılı Belediye Başkanı Kim?