Reklamı Kapat

İbrahim Efe; İzmit’te “Benden Olursan Hizmet Alırsın” Siyasi Tutumu Var!

Kocaeli Haber - “Her muhtarın kendi partisi vardır. Önemli olan bir noktada hizmeti siyasallaştırmadan sunabilmektir” diyen Türkiye Muhtarlar Derneği Kocaeli Şube Başkanı İbrahim Efe, “Fatma Kaplan Hürriyet’te bana karşı ve başka muhtarlarımıza karşı  ‘Benden olursan hizmeti alırsın’ siyasi baskı tutumu hala geçerli. Bu hiç doğru değil” ifadelerini kullandı.

Elif Çarman
Elif Çarman Tüm Haberleri
Büyütmek için resme tıklayın

Kocaeli Haber- ‘10 Soru, 10 Cevap’ başlıklı köşemizin yeni konuğu Türkiye Muhtarlar Derneği Kocaeli Şube Başkanı İbrahim Efe oldu. Muhtarlarla ilgili son dönem çok konuşulan siyaset tartışmasından, muhtarlarımızın sorunlarını yaşadıkları sıkıntıları konuştuk. ‘Hizmetin siyaseti yok” cümlesine vurgu yapan Türkiye Muhtarlar Derneği Kocaeli Şube Başkanı İbrahim Efe, kendisinin ve herkesin bu kurala uyması gerektiğini yoksa toplumdaki barış başlangıcının sarsılacağını da dile getirdi.

İşte İbrahim Efe ile 10 soru 10 cevap;

1-Önce bir derneğiniz hakkında kısaca bilgi verelim. Kocaeli’nde ne kadar üyeniz var?

2000’li yıllarda Türkiye Muhtarlar Derneği Kocaeli Şubesi olarak kurulmuş bir dernektir. Evveliyatında Kocaeli genelini kapsayan tüm muhtarların oluşturduğu bir dernek statüsünde yapısı varmış. Ancak bu zamanla İzmit odağına dönüşmüş ve İzmit odağında da Türkiye Muhtarlar Derneği Kocaeli Şubesi olarak yetmiş üç civarında dernek üyemiz bulunuyor.

2- Bu çatı altında muhtarlarımıza katkılarınız neler?

MUHTARLARIMIZA CEVİZ FİDANI

Muhtarlara katkılarımız, dernek faaliyeti olarak birbirimize muhtarlık konularında iş ve işlemler konusunda bürokratik açıdan ya da farklı amaçlarla onların yanlarında bulunup hizmetlerini görebilmek. Onların bir sıkıntısı olduğunda onlar ile birlikte hareket ediyoruz.  Bunlar haricinde bir takım etkinliklerimiz oluyor, her yıl düzenlediğimiz balık organizasyonumuz vardı. Bütün muhtarlar toplanıp, kaynaşma vesilesiyle güzel bir program oluyordu. Pandemi nedeniyle biraz ara verdik. Dolayısıyla onu kapatmak için bir muhtarımız bizden ceviz fidanı talebi oldu. Dönem dönem verilen bir hizmetti. Biz de araştırdık Orman Genel Müdürlüğü’nün böyle bir hizmeti olduğundan haberdar olduk. Dolayısıyla kurduğumuz ikili ilişkiler ve temaslar sonucunda tüm muhtarlarımıza yani üye veya üye olmayan tüm muhtarlarımıza talep açtık. Taleplerini ilettiler biz de talepleri değerlendirerek tüm muhtarlarımıza ceviz fidanı dağıttık. Muhtarlarda kendi uhdesinde vatandaşlarına topraklara o fidanları ektiler.

3- Kocaeli’nde özellikle son dönem de muhtarlar siyasileşti tartışması var. Bazı muhtarlar partilerinden istifa etti. Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

SİYASET HAYATIN GERÇEĞİDİR

Aslına bakarsanız siyaset hayatın gerçeğidir. Bu muhtarda olabilir, herhangi bir vatandaşta olabilir. Mesele şu, partiden istifa etmek kişinin kendi isteğidir. Ama her muhtarın kendi partisi vardır. Önemli olan bir noktada hizmeti siyasallaştırmadan sunabilmektir. Muhtarın siyasi olması çok önem arz etmiyor. Bu nedenle partiden istifanın nedeni, kişi farklı siyasi görüşe empoze olabilir artık farklı düşünebilir. Bu istifa muhtarın istifası diye düşünmemek gerekir. Vatandaş istifası olarak düşünülmelidir.

4 - Hizmet alabilmek için partili olmak gerekir mi?

- Hayır, asla.

5- Belediye Başkanı ile muhtar uyumu çok önemlidir. Bu uyumun hizmet açısından önemi ile ilgili ne söylemek istersiniz?

HİZMETİN SİYASETİ OLMAZ

Herkesin bir siyasi görüşü olur ama hizmetin siyasi görüşü olmaz. Muhtar da taraflı olarak seçilmekte ve belirlediği vaatlerle seçimlere girmektedir. Sonucunda bir başkası da ben de aynı vasıflara haizim diye aday olmaktadır. Dolayısıyla seçim bittikten sonra x muhtarın seçildiği bir seçimden sonra y muhtarına hizmet etmeyecek mi? Hizmetin siyaseti olmaz. Seçim bir gündür, o da o gündür. Sonra hizmet vardır.

6-Siz de İzmit Belediye Başkanı ile bir sorun yaşadınız? Nasıl bir uyum sorunu oldu?

SİYASİ İTİBAR SUİKASTİ İLE İŞİME SON VERİLDİ

Bizim Fatma Kaplan Hürriyet ile yaşadığımız sorun, benim hiçbir sıkıntım olmamasına rağmen hem İzmit Belediyesi’nde ki işimde hem de muhtarlıkta canla başla işimi yapmama rağmen, bana hunharca hiç etik olmayan davranışlarla tamamıyla siyasi bir itibar suikasti ile işime son verildi. Doğru bir şey değil, yönettiğiniz bir ilçe de toplumsal barışı kaybetmenin başlangıcıydı. Dolayısıyla ben hizmet anlamında tabi ki yaşıyorum çünkü seçilen kişi siyasi davranıyor. Biz siyasi davranmıyoruz biz herkese hizmet ediyoruz.

‘Bizden olursan hizmeti alırsın’

Hürriyet’te bana karşı ve başka muhtarlarımıza karşı  ‘Benden olursan hizmeti alırsın’ siyasi baskı tutumu hala geçerli. Bu hiç doğru değil. Bakın kar yağısı var bunun siyaseti olmaz herkes işini yapmalı. Ama biz muhtarlardan duyuyoruz x mahalleye girilmiş, y mahallesine gidilmemiş. X partinin muhtarı siyasi tutum olarak aynı görüşte diğer muhtarlar diğer görüşte diye muhtarlar eziliyor. Büyük bir ayrım gözetiliyor.

7- Son günlerde muhtarlarımızdan en çok elektrik kesintileri ve internet konusunda şikâyet alıyoruz. Bu konularda neler söyleyeceksiniz?

SEDAŞ ilimizde muhtarlarımızı zorlayan en büyük konu. Önceki senelere göre artık hızlı bir aksiyon alıyoruz ama yeterli değil. İlimizde SEDAŞ’ın yatırım kaynaklı problemleri var. Özerk bir şirket olduğu için kimseye ne suçlayabilir ne de yargılayabiliriz. SEDAŞ’ın CEO’suyla görüşmelerimizden sonra bir kısım iyileştirmeler oldu. Türk Telekom ile alakalı Kaymakam ve Valimizle konuşuyoruz. Bu konular ile alakalı çalışıyoruz. Biz iletme merciiyiz. İcraat mercii olan Türk Telekom’un sorumluları ve yetkilileridir. Bunlar da bu konu ile alakalı kısa süre içinde yetkili adımları atacaklarını düşünüyoruz. Sahada bir kısım çalışmaların başladığını görebiliyoruz. Uzaktan eğitim gündeme geldiğinde bir takım sorunlar gün yüzüne çıktı. Telekom kendi eksikliklerini gördü ve ona göre adım atıyorlar.

8- Muhtarlarımıza bir dönem yanına bir eleman istihdam etme talebi vardı. Bununla ilgili bir gelişme var mı?

TOPLUMDA LÜKS GÖZÜKÜYOR FAKAT DEĞİL

Herhangi bir gelişme olmadı. Tüm muhtarlarımız bu konuda kesinlikle bir beklenti içindeler. Bu konu seçim sathı mahallerinde dile getirilir. Her muhtarın kendi muhtarlığı bünyesinde bulunan sekreterinin; giderlerinin, maaşının, SGK’sının İlçe Belediyesi tarafında istihdam edilmesi suretinde karşılanacağı yönündeydi. Seçimin üzerinden 2 yıl geçmesine rağmen biz hala bu yönde bir çalışma bekliyoruz ve atılmasını arzu ediyoruz. Toplumda bir lüks gibi gözüküyor fakat lüks değil. Dolayısıyla çok yoğun mahallerimiz var. Artık bulunmaları bir elzem. Muhtarlıklarda ikametgah ve belge ücreti toplayarak bir sekterin maaşını verebilme şansımız yok. Çünkü bu belgeler e-devlet ve nüfustan üzerinden verilebiliyor. Biz daha çok mahallenin sorunları ve sıkıntıları ile ilgileniyoruz. Mahallenin emin kişisi olarak postane ile ortak hareket eden bir kurum haline gelmiş bulunmaktayız. Bu eleman istihdam konusu gündeme hiç gelmedi. Bu konu hakkında bir adım atılmasını arzu ediyoruz.

9-Muhtarların çalışma şartları yeterli mi?

VAATLERİNİ YERİNE GETİRMELERİNİ İSTİYORUZ

Cumhurbaşkanımız sayesinde maaşa bağlandık. Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın destekleriyle tüm muhtarlarımız maaşa bağlandı. Muhtarlık görevini yapmayanların dahi özlük haklarından faydalanma kararı çıktı. Bir muhtarın en büyük problemi SGK problemidir. Bu azımsanacak sayıda da olsa bir sıkıntıdır.  Cumhurbaşkanımız talimatı ile devlet eliyle ödenmesi sağlanıyor. Şu an için bize yeterli. Bugün 130 bin nüfuslu İstanbul’da ki mahalleler için yeterli mi bilemem ama bizim gibi orta ölçekli mahalleler için yeterli. Cumhurbaşkanımız tarafından çok ciddi manada bizi önemsiyor. Bizi çok mutlu ediyor. Şikayet edeceğimiz bir husus yok. İlçe Belediyeleri’nden sekreter anlamında bir adım atmalarını bekliyoruz. Çünkü bu bizim isteğimiz değil, onların vaatiydi.

10- Muhtar bürokrat ilişkisi nasıl? Bir sorun olduğunda çözüme hızlı ulaşabiliyor musunuz?

Muhtarın görevi direkt ulaşmaktır. Muhtar, vatandaş ile bürokrasi arasında ilk kapıdır. Bizim Mülki Amirimiz Kaymakam Bey’dir. Biz kaymakam Bey’e anlık ulaşabiliriz. Biz muhtarlar olarak bürokrasiye hızlı ulaşabiliyoruz hele ki pandemi döneminde vatandaşlar dahi hızlı ulaşabiliyor. Çözüm hızı kurumlara göre değişiyor. Devlet kurumlarında daha hızlı bir aksiyon alıyoruz, özerk şirketlerde biraz daha yavaş dönüş alabiliyoruz.

# BUGÜN KOCAELİ GAZETESİ RÖPORTAJLAR İLE İLİŞKİLİ:

21 Şub 2021 - 14:18 -

Muhabir Elif Çarman


TÜM RÖPORTAJLAR GÖSTER

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Bugün Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Bugün Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Bugün Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Bugün Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

01

Izmit Li - 2023 seçımlerin de verin izmiti efe ye diksin ak parti bayrağını belsaya...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 22 Şubat 12:44



Anket Sizce Kocaeli'nin En Başarılı Belediye Başkanı Kim?