Ak Parti'nin Sözünü Tutamadığı Yer!

Ahmet AKÇAALAN'ın Köşe Yazısı

Abone Ol

Başında söylemem lazım.

Türkiye genelinde yol yapımında Cumhuriyet tarihinde rekora koşan Ak Parti Hükümeti, İzmit-Kandıra arasına duble yol projesinde sınıfta kaldı.

Bu sınıfta kalmayı yukarıdan aşağıya sıralayabilirsiniz.

Başarılarda ve yatırımlarda en çok payı Kocaeli’nde hükümet temsilcileri alıyorsa başarısızlıkta da sorumluğu hükümetin Kocaeli’nde ki yetkililerinin alması gerektiğine inanıyorum.

Yani iyi yapınca biz, kötü yapınca Ankara olmamalı.

Kimler yıllardır bu kentte bakan olan isimler, Ak Parti’nin milletvekilleri, belediye başkanları hatta Ak Parti Kocaeli İl Başkanları...

Herkes bu konuda öz eleştiri yapmalı.

İzmit-Kandıra arası duble yoldan bahsediyorum.

Şöyle bir arşive baktım.

Arşiv unutmaz.

Her yıl Kandıra için duble yol müjdesi verilmiş.

Sözler abartılmış, bir kaçını hatırlayalım;

-İzmit ile Kandıra arası 2 gidiş 2 geliş duble yol olacak,

-2018 yılında İzmit ve Kandıra duble yolu bitmiş olacak.

Zaman su gibi geçiyor.

Diyorum ya Ak Parti Kocaeli’nde İzmit-Kandıra arası yol sorununu çözemedi.

Sonra Kandıra’ya bakıyorum.

Her seçimde yüzde 65 Ak Parti’ye oy çıkıyor.

Bu sorunun çok da önemli olmadığını düşünüyor insan, ne bileyim önemli olsa Kandıralı bir mesaj vermez mi?

Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın İbrahim Karaosmanoğlu her defasında öyle demiyor mu?

“Söz verdiğimizde tutmazsak, bu millet bizi alaşağı eder. Hep sözümüzde durduğumuz için millet bizi iktidarda tutuyor”

Demek ki Sayın Karaosmanoğlu’nun dediği gibi değilmiş.

Bakın İzmit-Kandıra arası duble yolu sözü yerine getirilemedi.

Ama vatandaş hiç bu sorunu sandığa yansıtmadı.

İnanın bana İzmit-Kandıra arasına sadece bir yol olarak da bakamazsınız?

Neden mi?

Son bir buçuk yılda 25 insanın hayatını kaybettiği, 114 insanın yaralandığı bir yoldan bahsediyoruz.

Aciliyeti var.

Bu konuyu önemsediğim için gündeme getirmek istedim.

Biraz araştırdım.

Başbakan Yardımcısı Sayın Fikri Işık’ın İzmit- Kandıra duble yol konusunda ayrıntılı bir çalışma içerisine girdiğini öğrendim.

Ve Başbakan Yardımcısı Fikri Işık, il başkanları toplantısında bu konu hakkında bilgilendirme yapmış.

Mayıs ayında İzmit- Kandıra duble yol çalışmasına start verilecek.

2018 Mayıs ayında başlanacak bir çalışmanın üzerine 2 buçuk yıl koymak lazım.

Bunu ben söylemiyorum yetkililer söylüyor.

2021 yılında İzmit- Kandıra duble yolu bitmiş olur.

Geç de olsa artık bu sorun daha da ileriye atılmamalı.

Acilen gündeme alınıp startı verilmelidr.

Bu duble yol tamamlandığında özellikle yazın hafta sonlarında Cebeci, Kefken, Kerpe gibi Kandıra sahillerine yoğun talep nedeniyle yaşanan aşırı araç trafiği ortadan kalkacak.

İller arasındaki hem ticaret hem de turizm canlanacak.

Birileri sadece Kandıra olarak düşünebilir.

İnanın bana öyle değil.

İzmit- Kandıra duble yolunun yatırım, istihdam dahil Kocaeli’ye müthiş etkilerini birlikte göreceğiz…

İşin özeti şuanda söz verilemiyor ama ulaştığım bilgi,

Mayıs ayında İzmit- Kandıra duble yolu inşası başlıyor.