Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen Başiskele Kavşağı Koridor Projesi’nde önemli bir aşamaya gelindi. 2 milyar TL’lik yatırım bedeline sahip projede, zemin güçlendirme kapsamında gerçekleştirilen fore kazık çalışmaları hızla ilerliyor. Toplam 20 bin 489 metrelik fore kazığın 9 bin 41 metresi tamamlanarak yüzde 44’lük ilerleme kaydedildi.

Whatsapp Görsel 2025 10 23 Saat 09.14.54 4A4Fee16

100 Bin Metreküp Geofoam Teknolojisi Kullanılıyor

Kent içi trafiği rahatlatacak olan Başiskele Kavşağı Koridor Projesi, geçtiğimiz haziran ayında start aldı. Toplam 16 kilometrelik ulaşım koridoru oluşturulacak proje, D-130 Karayolu üzerindeki trafik yoğunluğunu büyük ölçüde azaltacak.
Proje kapsamında 9 köprü, 7 menfez ve 2 yaya üst geçidi inşa edilecek. Yaklaşık 300 bin metreküplük kazı ve dolgu çalışması yürütülürken, modern mühendislik tekniklerinden biri olan 100 bin metreküp geofoam teknolojisi de kullanılacak.

Whatsapp Görsel 2025 10 23 Saat 09.14.56 241Dd2Ca

30 Bin Metreküp Beton ve 5 Bin 500 Ton Demir Kullanılacak

Projenin yol yapımı aşamasında 167 bin ton plent miks temel (PMT) ve asfalt serimi gerçekleştirilecek. Ayrıca 30 bin metreküp beton dökümü ve 5 bin 500 ton nervürlü demir kullanımı planlanıyor.
Trafik güvenliği ve altyapı bütünlüğünü güçlendirmek amacıyla 13 bin metre yağmursuyu hattı ile 11 bin 500 metre oto korkuluk imalatı yapılacak. Böylece bölgedeki sürüş güvenliği ve altyapı dayanıklılığı önemli ölçüde artırılacak.

Whatsapp Görsel 2025 10 23 Saat 09.14.55 71F7D6E1

8 Bin 500 Metrelik Kazıklar Çakılıyor

Başiskele Koridor Projesi’nin 1. etap yapım işi hızlı ve sorunsuz şekilde ilerliyor. Şu anda İzmit istikametinden Başiskele Belediyesi yönüne dönüş köprüsünün imalatı devam ediyor. Zemin sınıfı düşük olan bölgede taşıma gücünü artırmak amacıyla çeşitli boylarda toplam 8 bin 500 metrelik kazık çakılıyor.

Whatsapp Görsel 2025 10 23 Saat 09.14.56 F6701C36

Köprü Ayaklarından Sonra Kirişler Yapılacak

Zemin iyileştirme çalışmaları kapsamında kazık makineleri belirlenen derinliklere inerek hafriyatı çıkarıyor, ardından demir donatı yerleştirilip beton dökümü gerçekleştiriliyor. Köprünün D-130 Karayolu’nun güney kısmındaki ilk ayağının yapımı sürerken, bu aşamanın ardından kiriş imalatı yapılacak. Köprünün tamamlanmasıyla birlikte kavşak trafiğe açılacak.

UlaşımPark Otobüslerinde Hijyen Öncelikli
UlaşımPark Otobüslerinde Hijyen Öncelikli
İçeriği Görüntüle

Whatsapp Görsel 2025 10 23 Saat 09.14.54 A48D9B56

20 Bin 489 Metrelik Fore Kazık İmalatı

Proje genelinde toplam 20 bin 489 metre fore kazık imalatı planlanıyor. Şu ana kadar 9 bin 41 metre fore kazık tamamlanarak yüzde 44 seviyesine ulaşıldı.
Çapları 80, 100 ve 120 santimetre arasında değişen fore kazıkların 11 bölgeye (1002 adet) uygulanacağı proje kapsamında, 6 bölgedeki çalışmalar tamamlandı. Kalan 5 bölgede ise fore kazık imalatının kısa sürede tamamlanması hedefleniyor.