Başiskele Belediyesi iştiraki Başiskele Kentsel Dönüşüm A.Ş. ile Hizmet-İş Sendikası arasında imzalanan toplu iş sözleşmesiyle, işçilere üç yıl boyunca uygulanacak zamlar ve sosyal haklarda önemli iyileştirmeler karara bağlandı.

İşçilere Yüzde 65,20 Zam ve Yeni Sosyal Haklar

Başiskele Belediyesi iştiraki olan Başiskele Kentsel Dönüşüm A.Ş. ile Hizmet-İş Sendikası arasında süren toplu iş sözleşmesi görüşmeleri mutabakatla sonuçlandı. Taraflar arasında imzalanan üç yıllık yeni sözleşmeyle işçilere toplamda yüzde 65,20 oranında zam yapılırken, sosyal ve idari haklarda da önemli iyileştirmeler sağlandı.

Üç Yılı Kapsayan Sözleşmede Dikkat Çeken Artışlar

Toplu iş sözleşmesi çerçevesinde ücret artışları ve sosyal haklar şöyle belirlendi:

Darıca'da Yüzlerce Eve Sıcak Yemek!
Darıca'da Yüzlerce Eve Sıcak Yemek!
İçeriği Görüntüle

1. Yıl Zamları:

  • İlk 6 ay için yüzde 30,
  • İkinci 6 ay için yüzde 25 oranında zam uygulanacak.

2. ve 3. Yıl Zamları:

  • Her altı ayda bir, +1 enflasyon oranında zam yapılacak.

İkramiye ve Ek Ödemelerde Önemli Artışlar

  • 2025 yılı için 40 günlük ikramiye,
  • 2026 yılı için 45 günlük ikramiye,
  • 2027 yılı için ise 50 günlük ikramiye ödemesi yapılacak.
  • 1 Mayıs İkramiyesi: 2 yevmiye,
  • Devamlılık Primi: 4 yevmiye,
  • İzin Harçlığı: 3 yevmiye,
  • Kurban Bayramı Parası: 9.382 TL’den 14.000 TL’ye yükseltildi.

Kıdeme Göre Ek Sorumluluk Ödemesi

Sorumluluk ücretlerine yüzde 30 oranında zam yapılırken, kıdeme dayalı olarak aşağıdaki ek ödemeler belirlendi:

  • 3-5 yıl kıdemi olanlara 500 TL,
  • 5-10 yıl kıdemi olanlara 1.000 TL,
  • 10 yıl ve üzeri kıdemi olanlara 1.500 TL ödeme yapılacak.
  • Ayrıca, 11 saat üzeri çalışmalarda ekstra yemek parası ödenecek.

Yeni Kadrolar ve İdari Haklar

İmzalanan sözleşmeyle birlikte daha önce yer almayan "İdari İşler Sorumlusu", "Diyetisyen" ve "Psikolog" kadroları da sorumluluk kapsamına alındı. Tüm parasal haklara, belirlenen ücret zam oranı kadar artış yansıtıldı.

Ayrıca, idari izinlerde çalışan personele 1+1 gün uygulaması da getirildi.