Kocaeli Büyükşehir Belediyesi

BÜYÜKŞEHİR İŞÇİSİNİN YENİ MAAŞI BELLİ OLDU: İŞTE ZAMLI RAKAMLAR

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ile Hizmet-İş Sendikası arasında 9 bin 195 işçiyi ilgilendiren Toplu İş Sözleşmesi görüşmelerinde anlaşma sağlandı. 2026-2027 dönemini kapsayan sözleşmeyle birlikte Temmuz ayı itibarıyla en düşük işçi aylığı net 85 bin TL’ye yükseltildi.

Abone Ol

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nde aylardır merakla beklenen Toplu İş Sözleşmesi sürecinde uzlaşma sağlandı. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ile Hizmet-İş Sendikası arasında yürütülen görüşmelerin ardından, binlerce işçinin maaşını ve sosyal haklarını ilgilendiren sözleşmede zam oranları belli oldu.

9 BİN 195 İŞÇİYİ KAPSIYOR

Yapılan açıklamaya göre sözleşme, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki 9 bin 195 işçiyi kapsıyor. 1 Ocak 2026 ile 31 Aralık 2027 tarihleri arasında geçerli olacak Toplu İş Sözleşmesi kapsamında işçilerin ücretlerine yapılacak zam oranları netleşti.

İLK 6 AY YÜZDE 19, İKİNCİ 6 AY YÜZDE 20 ZAM

Anlaşmaya göre birinci yılın ilk 6 ayı için zam oranı yüzde 19 olarak belirlendi. Birinci yılın ikinci 6 ayında ise işçilerin ücretlerine yüzde 20 oranında zam yapılacak.

Sözleşme kapsamında Temmuz ayı itibarıyla en düşük işçi aylığı net 85 bin TL’ye çıkarıldı. Bu rakam, sözleşmenin en dikkat çeken başlıklarından biri oldu.

İKRAMİYE VE DİĞER HAKLAR AÇIKLANACAK

Toplu İş Sözleşmesi’nin ikramiye ve diğer sosyal haklara ilişkin detaylarının ise önümüzdeki günlerde kamuoyuyla paylaşılacağı bildirildi. Anlaşmanın işçilere ve Kocaeli’ye hayırlı olması temennisinde bulunuldu.

BÜYÜKŞEHİR’DE TİS SÜRECİ TAMAMLANDI

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ile Hizmet-İş Sendikası arasında sağlanan anlaşmayla birlikte, uzun süredir işçiler tarafından yakından takip edilen sözleşme süreci tamamlanmış oldu. Yeni sözleşmeyle birlikte binlerce çalışanın maaş ve sosyal haklarında önemli değişiklikler yapılacak.