Genel Haberler

Cumhurbaşkanlığı’ndan Trafikte Güvenlik Adımı

Cumhurbaşkanlığı genelgesiyle kara yollarındaki hız sınırları ve trafik işaretlemeleri güncel standartlara göre yeniden değerlendirilecek. Uygulamalar 1 Eylül’den itibaren öncelikli yollarda hayata geçirilecek.

Abone Ol

Türkiye genelinde kara yollarında uygulanan hız sınırları ve trafik işaretlemeleri yeniden düzenleniyor. Cumhurbaşkanlığı tarafından yayımlanan genelgeyle birlikte, hız sınırı levhaları, hız sınırı sonu işaretleri ve diğer trafik işaretlemeleri güncel standartlara uygun şekilde yenilenecek.

Levhalarda Standart Sağlanacak

Resmî Gazete’de yayımlanan genelgeye göre; işaretlemelerin güncelliği, konumu, gerekliliği, görünürlüğü, sürekliliği ve sürücü davranışları üzerindeki etkileri dikkate alınarak yeniden değerlendirme yapılacak. Özellikle yerleşim yeri dışındaki bölünmüş kara yollarında hız sınırlarını düşüren işaretlemeler teknik kriterler esas alınarak yeniden gözden geçirilecek.

Yaya Geçitleri ve Refüj Düzenlemesi

Meskûn mahal dışında tesis edilen hemzemin yaya geçitlerinin standartlara uygunluğu kontrol edilecek. Okul ve hastane bölgeleri gibi istisnalar dışında kalan hemzemin yaya geçitleri kaldırılacak. Hız sınırlamalarının kaldırıldığı kesimlerde ise yaya geçitleri ve durak uygulamaları sonlandırılacak, trafik güvenliğini riske atan orta refüj açıklıkları kapatılacak.

Şehir İçi Hız Sınırları da Yenilenecek

Belediyelerin sorumluluğunda olan, şehir içinden geçen taşıma kapasitesi yüksek yollarda da hız sınırları yeniden değerlendirilecek. Genelgede, “Trafik işaret levhaları mümkün olduğunca az fakat gerektiği kadar çok olmalıdır” ilkesi doğrultusunda düzenlemelerin standardize edileceği belirtildi.

Çalışmalar 31 Aralık’a Kadar Tamamlanacak

İlgili kurum ve kuruluşlar tarafından yürütülecek çalışmalar, öncelikli olarak belirlenen yollarda 1 Eylül’e kadar, diğer yollarda ise 31 Aralık’a kadar sonuçlandırılacak.

“Sürücülerin Çoğu Trafik Levhalarını Anlamıyor”

İleri Sürüş Teknikleri Uzmanı Yiğit Dedeoğlu, hız limitlerinin yalnızca standartlara göre değil, yol yapısı, kaza verileri, trafik yoğunluğu ve sürücü profiline göre belirlenmesi gerektiğini söyledi. Dedeoğlu, sürücülerin büyük kısmının trafik levhalarını anlamadığını ya da takip etmediğini vurgulayarak bunun güvenlik açısından ciddi bir problem oluşturduğunu ifade etti.

“Limitler Yol Kalitesine Göre Belirlenmeli”

Uluslararası Yol ve Sürüş Güvenliği Uzmanı Mert İntepe ise mevcut sistemde hız sınırlarının başlangıçlarının işaretlendiğini ancak sınırlamanın nerede bittiğine dair yeterli işaretleme bulunmadığını dile getirdi. Hız limitlerinin yolun fiziksel şartlarına ve çevresel faktörlere göre belirlenmesi gerektiğini belirten İntepe, sadece levhaların yenilenmesinin yeterli olmayacağını söyledi.

İntepe ayrıca, sürücü davranışlarının bilimsel yöntemlerle incelenmesi gerektiğini ve motosikletler dahil tüm araçların güvenlik kapsamında değerlendirilmesi gerektiğini vurguladı. Ticari araçlara ağır cezalar getirilmesi, ehliyet sistemi ve sürücü eğitiminde köklü değişiklikler yapılması gerektiğinin altını çizdi.