Gebze Teknik Üniversitesi (GTÜ) ev sahipliğinde 3 Kasım 2025’te gerçekleşen “Yapay Zekâyı Sınıfa Taşımak” başlıklı seminer, eğitimde yapay zekânın etkilerini çok boyutlu bir bakış açısıyla ele aldı. GTÜ Bilim İletişimi Ofisi’nin Kocaeli Denizyıldızları Sektörel Mükemmeliyet Merkezi iş birliğiyle düzenlediği etkinlik, Kırmızı Salon’da yoğun katılımla gerçekleşti. Akademisyenler ve öğretmenler, sınıf içi uygulamalardan öğretmenlik mesleğinin dönüşümüne kadar pek çok başlıkta bilgi ve deneyim paylaşımında bulundu. Yapay zekânın eğitim süreçlerine nasıl entegre edilebileceği, hangi alanlarda öğretmenlere destek sağlayabileceği ve öğrencilerin bu teknolojiden nasıl faydalanabileceği gibi konular tartışıldı.

Eğitimde Yapay Zekânın Gücü Gtü’deki Seminerde Masaya Yatırıldı08

AÇILIŞ KONUŞMALARINDA GELECEĞE VURGU

Seminerin açılış konuşmaları, eğitimin Türkiye’nin geleceğinde oynayacağı kilit role dikkat çekti. Darıca Kaymakamı Yaşar Dönmez, “Türkiye Yüzyılı” vizyonu çerçevesinde güçlü bir eğitim sisteminin önemine vurgu yaparak, öğretmenlerin teknolojiyle uyumlu nesiller yetiştirmede temel aktör olduğunu ifade etti. Yapay zekânın eğitimdeki yeri konusunda umutlu ve vizyoner bir yaklaşım sergileyen Dönmez, teknolojiyi sadece bir araç değil, aynı zamanda bir fırsat olarak gördüğünü belirtti.

GTÜ Rektörü Prof. Dr. Hacı Ali Mantar ise konuşmasında yapay zekânın korkulacak değil, benimsenmesi gereken bir gelişme olduğunu söyledi. Öğretmenlerin ve akademik kadroların kendilerini güncel tutmasının önemine değinerek, yapay zekâyı ders anlatımından ödev süreçlerine kadar birçok alanda verimli şekilde kullanmanın yollarını aramak gerektiğini vurguladı.

Öğrenciler 17 Ağustos’un İzlerini Müzede Takip Etti
Öğrenciler 17 Ağustos’un İzlerini Müzede Takip Etti
İçeriği Görüntüle

UZMANLARDAN YAPAY ZEKÂ EĞİTİMİNE DERİN BİR BAKIŞ

Seminerin akademik bölümü, alanında uzman isimlerin sunumlarıyla zenginleşti. GTÜ Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yusuf Sinan Akgül, “Yapay Zekâya Kısa Bir Giriş” sunumunda, yapay zekânın temellerini ve eğitimdeki potansiyel kullanım alanlarını aktardı. Akgül’ün sunumu, özellikle yapay zekâyı eğitim ortamlarında bilinçli ve etkili şekilde kullanmak isteyen öğretmenler için yol gösterici nitelikteydi.

Biruni Üniversitesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Gizem Mutlu Gülbak ise öğretmenlik mesleğinin yapay zekâ ile nasıl dönüştüğünü ele aldı. Öğretmenlik kavramının yeniden tanımlandığını belirten Gülbak, yeni dönemde öğretmenin sadece bilgi aktaran değil, aynı zamanda rehberlik eden ve teknolojiyi yönlendiren bir rol üstlendiğini ifade etti.

Eğitimde Yapay Zekânın Gücü Gtü’deki Seminerde Masaya Yatırıldı 02

PRATİK UYGULAMALARLA YAPAY ZEKÂNIN EĞİTİMDEKİ YERİ PEKİŞTİRİLDİ

Son oturumda Öğr. Gör. Doğa Nalcı, yükseköğretimde yapay zekâ destekli eğitim araçlarını ve müfredata entegrasyon stratejilerini anlattı. Katılımcılar, seminerin teorik bölümünün ardından GTÜ Mühendislik Fakültesi’nde düzenlenen pratik uygulama oturumlarına katıldı. Bu bölümde yapay zekâ araçlarıyla sınıf içi senaryolar oluşturuldu, örnek ders planları üzerinden tartışmalar yapıldı.

Uygulamalı oturumlar, katılımcıların yalnızca bilgi edinmesini değil, aynı zamanda yapay zekâyı eğitim süreçlerine nasıl entegre edebileceklerini deneyimlemelerini sağladı. Seminer sonunda katılımcılar, eğitimde yapay zekânın sunduğu imkânlara dair yeni bakış açıları ve uygulamaya dönük fikirlerle ayrıldı.

Eğitimde Yapay Zekânın Gücü Gtü’deki Seminerde Masaya Yatırıldı18