Akyol Sigorta’nın sahibi Yasin Akyol, Bugün Kocaeli Gazetesi ve Kocaeli TV’ nin yeni yayın binası olan Medya Plaza’ya, 'Hayırlı olsun' ziyareti gerçekleştirdi. Bugün Kocaeli Gazetesi Yayın Yönetmeni Ahmet Akçaalan ve Kocaeli TV Yönetim Kurulu Başkanı Turgay Tüysüz'ü yeni yayın binalarından dolayı tebrik eden Akyol, ziyaretinde sigortacılık sektörüne dair de açıklamalarda bulundu. Akyol Sigorta’nın hedeflerinden bahseden Akyol, gençlere tavsiyeler verdi.
Medya Plaza hakkında duygu ve düşüncelerini paylaşan Akyol, “Bu birleşmenin öncelikle size, sonra kentimize ve son yaptığınız işler ile ülkemize de faydalı olmasını temenni ediyorum. Bu birliktelik bence güzel bir birliktelik. Bu sadece sizin sektörünüzde değil birçok sektörde olması gereken kentimizin iki tane saygın iş insanının aynı zamanda iki markanın bir araya gelmesi hem kentimiz için bir avantaj. Bu manada sizleri kutluyorum. Başarılarınızın devamını diliyorum. Takip ediyorum ciddi anlamda güzel işler yapıyorsunuz. Bundan sonra da güzel işler yapacağınıza eminim. Hayırlısı olsun” diye konuştu.

“BİZ O ALANLARDA OLMAYACAĞIZ”
‘Önümüzdeki dönemde yapılması beklenen Kocaeli Sanayi Odası ve Kocaeli Ticaret Odası seçimlerinde kurulacak olan yeni yönetimlerde görev alacak mısınız?’ sorusuna yanıt veren Akyol, “Öncelikle şunu ifade edeyim. Şahsım adına ben her iki platformda da olmayacağım. Çizdiğimiz projeksiyon çerçevesi içerisinde benim önümdeki 5 yılım kapalı. Bir atılım yaptık bu atılımın karşılığı almamız lazım. Bugün kendimizi bölmek çok doğru olmayacak. Aile şirketim olan inşaat işinden bile çıkıyorum şu anda. Sebebi şu, ben bir dakika bile başka bir konuya fokuslanmamam. Başka bir konuya kafamı yormamam lazım. Çünkü girdiğimiz yol uzun ve çetin bir yol. Rakiplerimiz hep holding. İşimize konsantre olmamız lazım. Biz o alanlarda olmayacağız” şeklinde konuştu.
“ATİK BENİM AİLEM”
Geçmiş dönem başkanı olduğu ATİK hakkında açıklamalarda bulunan Akyol, “Benim her platformda ifade ettiğim şu: ATİK benim ailem. Dolayısı ile ATİK benim vazgeçilmezim. ATİK benim en kıymetlim. Mevcut dönemde de İlker Başkanımıza başkanlığı devrettik. Sağ olsun kendisi çok ciddi çalışmalar yürütüyor onu da takip ediyoruz. Biliyorsunuz biz butik yapıyız ama bu kentin marka firmalarının bir arada olduğu. Daha önce de ifade ettiğim gibi her siyasi görüşten insanların bir arada olduğu ve ahengin hiçbir zaman bozulmadığı bir yapı. Bu çok kıymetli. Bu tarz STK’ların bence çoğalması gerekiyor. Çünkü toplumun bu kadar gergin olduğu dönemlerde bu tür yapıların hala ayakta duruyor olması ve üstüne koyarak gidiyor olması insanların birbirini dinliyor olması, birbirlerinin fikirlerine saygı duyuyor olabilmeleri çok kıymetli” dedi.

“ORTAK PAYDADA BULUŞABİLİYORUZ”
“İş dünyası anlamında da özellikle yine ATİK üzerinde şöyle bir avantaj var” diyerek açıklamalarına devam eden Akyol, “Mevcut yapının içerisinde hangi yerde olursak olalım. Farklı bir sektör ile ilgili bilgi almak istediğimizde veya farklı sektörlerin gelecek ile ilgili planlarını değerlendirme açısından yapımız içerisinde her sektörden insanlar var. Bu bize özellikle ticari anlamda büyük avantaj sağlıyor. Hızlı görebiliyoruz, hızlı hareket edebiliyoruz, ortak paydada buluşabiliyoruz. İlker başkanımın bir projesi var. Tabi kendisi açıklar ama yakın bir zamanda inşallah bir birliktelik ile ortak bir ticaret de ortaya koyulacak” diye konuştu.

“SİGORTAMFAST ADI İLE BİR MARKA OLUŞTURDUK”
Sigorta sektörüne dair de açıklamalarda bulunan Akyol, “Yasin Akyol markası ile 2016 yılından bu yana sektörün içerisindeyiz. Geldiğimiz dönem itibari ile şu anda dünyanın dijitale kayması ile birlikte özellikle bizim alanımızda dijitalleşme çok önemli bir hale geldi. Dolayısı ile bu pandemi süreci bizim için bir fırsat haline geldi. Pandemi süresince dijitalleşme ile ilgili bütün yatırımlarımızı yaptık. Yasin Akyol markasının ulusalda bir karşılığı olmayacağını düşünerek ulusal bir isim bulma ile başlayan bir serüvenimiz var. SigortamFast adı ile bir marka oluşturduk. SigortamFast, bizim ulusaldaki markamız. SigortamFast markası ile şu anda tüm Türkiye’ye dijital sigortacılık adına hizmet veriyoruz. Sektörün gelecekteki gideceği nokta da burası” dedi.
“ADRES DEĞİŞİKLİĞİMİZ OLDU”
“Biz dijital dünyada varız ama kurumsal piyasada yok muyuz? Tabi ki varız” diyerek açıklamalarına devam eden Akyol, “Yasin Akyol markası ile kentimizde ve yakın kentlerde kurumsal pazarlama alanında hizmetlerimiz devam ediyor. Alt yapımızı bu yönde de geliştiriyoruz. Sadece dijital dünyaya satış değil. Kurumsal pazarda da satışlarımız devam ediyor. Bununla ilgili de hem dijitalde hem kurumsalda teknik ekiplerimizi buna göre eğitiyor ve güçlendiriyoruz. Hızlı bir şekilde reaksiyon alıyoruz. Son dönemde bir adres değişikliğimiz de oldu. İzmit’teki ofisimizi daha ulaşılabilir bir lokasyona taşıdık. Nasip olursa bundan sonraki süreçte markanın daha da büyümesi için elimizden gelen çabayı sarf edeceğiz” diye konuştu.
“HEDEFLERİMİZ TABİ Kİ VAR”
Açıklamalarına devam eden Akyol, “Stratejimi şuna göre belirledim. Geldiğimiz noktada şu andaki sektördeki rakiplerimizin yüzde 90’ı holding düzeyinde. Biz daha yerel bir firmayız. O yüzden çok ütopik hayaller kurmaya gerek yok ama hedeflerimiz tabi ki var. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde markayı Türkiye’nin tanınır markası haline getirmek için bir planlama yaptık. Ama tabi bu planlamamız bugünden hemen 1-2 sene sonrası değil. Mevcut durumda sadece bizden satın alabilecek insanlar üzerinde reklamlarımızı yönetiyoruz. Ama 3 ya da 4 yıl sonra tüm ulusal mecralarda reklamlarımızı göreceksiniz. Bugün bunun yapmak bizim açımızdan doğru değil. Sebebini şöyle ifade edeyim. Her geçen yıl teknik olarak altyapımızı güçlendirmek zorundayız” dedi.

“TOPLUM SİGORTA BİLİNCİNE YÜZDE YÜZ KAVUŞMUŞ DEĞİL”
“O kadar büyük bir pazardan bahsediyoruz ki. Tüm Türkiye’ye poliçe satabilirsiniz ama size gelen taleplere cevap veremeyecek güçte iseniz bu işin bir de mağduriyet kısmı var. Dolayısı ile biz kademeli olarak ilerlemeyi düşünüyoruz. 5 yıl sonra markamız Türkiye genelinde her kesimin birkaç sefer duyduğu bir yapı haline gelecek inşallah. Aslında sigortacılık konusu Türkiye’de tam manada gelişmedi. Bunun sebebi ise toplumun bilinci. Toplum sigorta bilincine yüzde yüz kavuşmuş değil ama ben 17 senedir sektördeyim her geçen sene üstüne koyarak gidiyor. 17 yıldır sektörde olmamıza rağmen yeni farklı talepler geldiğini ilk defa görüyoruz. Hiç daha önce talep almadığımız mesleki sorumluluk, alacak ve kefaret sigortaları gibi sektör kendini genişleterek büyütüyor. Sektör genelde trafik ve kasko anlamında bir büyümesi var. Bunun dışında geçmiş günler için konuşuyorum çok da fazla yayılmadı” diye konuştu.

“GENÇ ARKADAŞLARIMIZ BUNU DEĞERLENDİREBİLİR”
Sigortacılık alanında gençlere tavsiyede bulunan Akyol, “Bugün Almanya’nın yüzde 98’i sigortalı iken Türkiye bu rakamların çok gerisinde. Dolayısıyla gelişmeye açık, gelişebilecek bir sektör olması hasebiyle hem işin içindekiler için avantaj hem de gelecekte sektöre girmek isteyen genç arkadaşlarımız için de bir avantaj. Kendi adıma özellikle gençlere şunu diyebilirim. Sektörümüz gelişecek, büyüyecek eğer bu sektörde iş yapmak isteyenler varsa bence ellerini çabuk tutsunlar. Çünkü daha hali hazırda yüzde 70’lik bir büyüme oranının olduğu ve koskoca bir Türkiye içerisinde bu büyümenin ne kadar büyük olduğunu siz hesaplayın. Genç arkadaşlarımız bunu değerlendirebilirler” ifadelerini kullandı.