Düzce Belediyesi bünyesinde hizmet veren Düzce Ulaşım A.Ş.’ye ait özel halk otobüslerinde görev yapan şoförler, bir hafta arayla yaşanan iki ayrı olayda rahatsızlanan yolcuları acil servise ulaştırarak takdir topladı. Şoförlerin duyarlı davranışı araç içi kameralar tarafından kaydedildi.

HAREKAT MERKEZİNE BİLDİRİP GÜZERGÂHINI DEĞİŞTİRDİ
İlk olay 7 Aralık’ta yaşandı. Düşmeye bağlı olarak yürüme güçlüğü çeken ve hastaneye gitmek isteyen genç kadını fark eden otobüs şoförü İzzet Aydın, yolcuyu en yakın durakta indirmek yerine harekât merkezine bilgi vererek güzergâh dışına çıktı. Aydın, yolcuyu acil servisin kapısına kadar götürdükten sonra seferine devam etti.
O anları anlatan Aydın, “2013 yılından bu yana şoförlük yapıyorum. 7 numaralı hatta çalışıyordum. Araca binen yolculardan birinin ayağının üzerine basamadığını fark ettim. Harekât merkezine bildirerek güzergâh dışına çıkacağımı söyledim ve hastamızı acil servisin önüne kadar götürdüm,” ifadelerini kullandı.

FENALAŞAN YOLCUYU ACİLE ULAŞTIRDI
İkinci olay ise 12 Aralık Cuma günü meydana geldi. 18 numaralı hatta görev yapan şoför Suat Atmaca, araca bindiği sırada fenalaşan bir yolcuyu fark etti. Hızla harekât merkezini bilgilendiren Atmaca, Hastane Caddesi’ndeki duraktan “U” dönüşü yaparak güzergâh dışına çıktı ve rotasını Atatürk Devlet Hastanesi Acil Servisi’ne çevirdi. Kısa sürede acil servis önüne ulaşan otobüste, yolcu sağlık ekiplerine teslim edildi.

“VATANDAŞIN SAĞLIĞI HER ŞEYDEN ÖNEMLİ”
Yaşananları aktaran Suat Atmaca, “Durağa yanaştığımda iki genç kolanya istedi. Arkadaşlarının rahatsızlandığını söylediler. Hemen harekât merkezini arayıp rotamdan çıktım. Hastamızı acil serviste sağlık ekiplerine teslim ettik. Biz burada insanlık görevimizi yaptık,” dedi.

ŞOFÖRLERİN DUYARLILIĞI TAKDİR TOPLADI
Düzce Ulaşım A.Ş. bünyesinde görev yapan şoförlerin sergilediği bu örnek davranış, toplu taşımada yolcu sağlığı ve güvenliğinin öncelikli olduğunu bir kez daha ortaya koydu. Olaylara tanıklık eden yolcular da şoförlerin duyarlılığını tebrik etti.




