Kocaeli Haber

Kocaeli Haber - İYİ Parti Kartepe'nin Gençlerinden; Oyuncak Tren ile Gar Protestosu

Abone Ol

Kocaeli Haber -Tarihi Derbent Tren İstasyonu, 2014 yılında Yüksek Hızlı Tren (YHT) çalışmaları nedeniyle kapatılmış ve bir daha hizmet vermemişti. YHT projesinin tamamlanmasının ardından tekrar faaliyete geçen istasyon bu sefer 2019 yılında Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından Köseköy- Pamukova arasında yapımı devam eden sinyalizasyon projesi kapsamında 16 günlüğüne kapatılmış fakat açılışı bir türlü yapılamamıştı.

İYİ Parti Kartepe İlçe Gençlik Kolları Başkanı Mustafa Mutlu Sarı ve yönetimi, Tarihi Derbent Tren İstasyonu’nun bulunduğu Derbent Ahmet Lütfü Arat Bulvarı üzerindeki tren garı binası önünde ilginç bir protesto gerçekleştirdi. İYİ Partili gençler üzerinde büfe, kantin ve WC fotoğraflarının bulunduğu dövizleri tutarak önce poz verdi; ardından bir türlü gerçeğinin gelmediği gar önünde oyuncak hızlı tren sürdü.

İYİ Parti Gençlik Kolları Kartepe İlçe Başkanı Mustafa Mutlu Sarı ilk olarak daha önce defalarca gündeme gelen Tarihi Derbent Tren İstasyonu’nun faaliyete geçmesi için mücadele eden TBMM Başkanvekili Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, İYİ Parti Kocaeli Milletvekili Lütfü Türkkan ve Derbent Mahalle Muhtarı Erdal Baş’a teşekkür etti ardından genelde ve yerelde iktidar olan Ak Parti’nin mahalle başkanından milletvekiline kadar tüm siyasetçilerine, ‘Artık Derbent Tren İstasyonu ile ilgili somut çözüm istiyoruz. Her yerde olduğu gibi tüm ihaleleri (wc-kantin-büfe) sizlerin olsun. Derbent’te, Kartepe’de tren sorunu ortadan kalksın”  çağrısında bulundu.

kapattı. Süre tamamlandı ve YHT seferleri başladı. Ancak Demiryolları 2 Mayıs 2019 tarihinde bu sefer de Köseköy-Pamukova arasında yapacağı sinyalizasyon projesini bahane göstererek istasyonu açmadı” dedi.

Sarı şöyle devam etti: “Adapazarı-Haydarpaşa arasında sefer yapan banliyö treni ve posta trenleri Derbent İstasyonu’nda hep durdu; yolcu alıp yolcu indirdi. Çok uzun yıllar Seka ve diğer fabrikalarda çalışan işçiler de işlerine bu istasyondan trene binerek gidip geldi. Kartepe ve civar bölgelerdekiler için bu istasyon hep çok önemli bir yere sahipti. İstasyon, 2 Mayıs 2019 yılında kapandı. Tarihi Gar binasındaki personel başka bölgelere gönderildi. Yüksek Hızlı Tren de artık Derbent’te durmuyor.”

Sarı, “Trenini B. Derbent'in kalbinden söktüler yine ses çıkarmadı. Treni alıp yerine tıklım tıklım, rahatsız Hat 200 araçlarını verdiler, ona da ses çıkarmadı kabul ettiler. Sonra o Hat 200'ü de ellerinden aldılar, şimdi ise Hat 200'e binebilmek için köyden bir ring aracıyla İzmit merkeze gitmek zorundasınız. Eskiden B. Derbent'in merkezindeki Tren İstasyon'undan Adapazarı ekspresine biner Haydarpaşa'ya kadar ucuz seyahat edebilirdin. Özetle Cumhuriyetin bir köyünden bir tren geçerdi ve o seni Cumhuriyet'in başka bir yerine, kalbine götürürdü” dedi.

Sarı son olarak şunları söyledi “Derbent’te Turizm Meslek Yüksek Okulu, Turizm Fakültesi, Sultan Baba KYK Kız ve Erkek Öğrenci Yurdu olmak üzere tamamıyla sadece 2000’e yakın üniversite öğrencisi barındırmaktadır. Derbent Mahallesi sakinleri ve civar bölge halkının muzdarip olması dışında tüm öğrenci kardeşlerimiz, işçi ağabeylerimiz, ablalarımız evlerine, iş yerlerine giderken daha pahalı ve daha uzun yolları kullanmak mecburiyetinde kalıyorlar. Kartepe’mizde erken yaşta uyuşturucu madde kullanımına başlanması dışında başta gelen sorunlarından biridir tren istasyonumuz.  Daha önceki gerçekleştirilen projelerinizde olduğu gibi Büfe-Kantin-WC ihaleleri yine siz alın, personel kadronuzu yine siz belirleyin ama buraya bu treni getirin.”