2021 Kasım değilse 2022 Mart.
1 ay ileri,
1 ay geri,
Net olan ara seçim geliyor.
Bu yazıyı kimisi anlamak istemeyecek.
Ancak fotoğraf gösteriyor ki ara seçim geliyor.
Kocaeli’nin toplamda 13 vekili var.
Fatma Kaplan Hürriyet’in belediye başkanı olması ile bir vekil düştü. Ömer Faruk Gergerlioğlu’nun bugün yarın vekilliği düşer.
Yani Kocaeli’nin iki vekil boşluğu olacak.
Bu iki vekil boşluğunu kenara not edin.
Anayasa'nın 78. maddesine göre, TBMM üyeliklerinde en az 30 boşalma olduğu takdirde 3 ay içinde ara seçim yapılması gerekiyor. TBMM'de halen 11 boş sandalye var ve 19 ismin daha milletvekili düşerse, ara seçim gerekecek.
Görünen o ki HDP Vekilleri içinde TBMM’de bir çalışma var.
Genel seçimden 30 ay geçmedikçe ve genel seçimlere 1 yıl kala ara seçime gidilemez. İşte bu yüzden 2021 Ekim- Kasım, 2022 Mart-Nisan ayları ara seçim için en uygun aylar.
Ara seçimde sadece vekilliği boş kalan illerde yapılıyor.
Peki Kocaeli’de böyle bir ara seçim olursa iki boş milletvekilliği nasıl şekillenir?
Ara seçim ile boşalan iki vekili belirlemek için millet sandığa gidecek.
Düşünün 1 milyon 250 bin seçmen iki vekil için oy kullanacak.
HDP kesin bir şekilde Kocaeli’de vekil çıkartamaz.
HDP’nin en az tahmini olarak 350 bin oy alması lazım buda mümkün olmayacaktır.
Ak Parti iki vekili kazanmak için canla başla mücadele edecek büyük ihtimalle 1 vekili kazanacak ikinci vekili zorlayacaktır. İkinci vekil adayı MHP’den olursa siyaset cumhur ittifakı adına daha da hareketlenecektir.
Bir vekili Ak Parti’nin kazandığı fotoğrafta ikinci vekilliği ise 350 ile 420 bin bandında oy alan CHP’nin kazanma ihtimali oldukça yüksek.
Demem o ki vekil olmak isteyenler ara seçime hazırlanın.
Aslında bu ara seçim bir ön fotoğraf olacak.
Belediye başkanlarına dahi sonuç yansıyacak.
Düşünün bir ilçede Ak Parti’nin oyları bir anda düştü fatura kime kesilir.
Düşünün CHP, İzmit’te oy kaybı yaşadı sorumlusu kim olur?
Bu ara seçim o yüzden çok önemli benden demesi…
Diyeceksiniz ki ya nereden çıktı bu ara seçim.
Bizim Çetin Çıldır’ın öngörülerini artık duymayan kalmadı.
Bugün uzun uzun sohbet ederken bombayı masaya bıraktı; “Kocaeli için ara seçim geliyor” dedi.
Bana da gerçekçi geldi ve gündeme taşımak istedim.
Şimdiden ara seçim hayırlı olsun,
Saha çalışmaları başlasın…