Ekonomi

Marketler Pazar Günü Kapalı Mı Olacak?

Ticaret Bakanı Bolat, perakende işletmelerin çalışma saatleri ve fırsatçılığa yönelik denetimlerle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Fahiş fiyat ve stokçuluk yapan işletmelere 950 milyon TL ceza kesildi.

Abone Ol

Ticaret Bakanı Mehmet Bolat, Türkiye Perakendeciler Federasyonu’nun (TPF) marketlerin Pazar günü kapalı olması talebiyle ilgili değerlendirmelerde bulundu. Bolat, çalışma saatlerinin üst meslek kuruluşlarının müşterek teklifiyle belirlenebileceğini, il düzeyinde ise valilerin yetkili olduğunu belirtti.

Çalışma Saatleri İl ve Ülke Düzeyinde Belirlenebilir

Bakan Bolat, “Perakende işletmelerin çalışma saatleri, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu’nun müşterek teklifi üzerine Bakanlığımızca bölge veya ülke düzeyinde belirlenebilir. Mevcut durumda bakanlığımıza üst meslek kuruluşlarınca oluşturulan bir teklif ulaşmadı. Bununla birlikte, çalışma saatlerinin il düzeyinde vali tarafından belirlenebilmesi de imkân dâhilindedir” dedi.

Fahiş Fiyat ve Stokçuluk Denetimleri Sürüyor

Bakan, fahiş fiyat ve stokçuluğa karşı yürütülen denetimlerin kapsamını şöyle aktardı:

“Bakanlığımız, 81 ilde piyasa denetim ve gözetim faaliyetlerine devam ediyor. Günlük denetimlerde 190 binden fazla firma ve 1,4 milyondan fazla ürün incelendi. Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu tarafından fahiş fiyat ve stokçuluk yaptığı tespit edilen işletmelere 950 milyon TL idari para cezası uygulandı.”

Yanıltıcı Reklamlara 173 Milyon TL Ceza

Bolat, Reklam Kurulu’nun aldatıcı ve yanıltıcı reklamlara yönelik çalışmalarına da değinerek şunları söyledi:

“2025’in ilk sekiz ayında incelenen 18 bin 34 dosyadan 1.035’i mevzuata aykırı bulundu ve toplam 173 milyon 128 bin TL idari para cezası uygulandı. Güncel gelişmeler doğrultusunda yeni ihtiyaçlara cevap verebilecek mevzuat çalışmaları da devam ediyor.”

İndirim Kampanyaları Yakından Takip Ediliyor

Bakan Bolat, indirim reklamlarının denetim sürecini ise şöyle anlattı:

“İndirimli satışlarda ürünün gerçek indirimde olup olmadığı, önceki fiyatın doğru gösterilip gösterilmediği, indirim başlangıç ve bitiş tarihleri tek tek inceleniyor. Sadakat kartı veya üye indirimleri ile sahte indirim algısı oluşturulmasına izin verilmiyor. Özellikle ‘Kasım İndirimleri’ gibi yoğun indirim dönemlerinde resen denetimler yapılıyor ve mevzuata aykırı reklamlara idari para cezası uygulanıyor. Cezalar her yıl belirlenen yeniden değerleme oranına göre güncelleniyor.”