Prof. Dr. Mühip Kanko, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde yaptığı konuşmada, mevcut vergi sistemi nedeniyle vatandaşın otomobil sahibi olmasının giderek zorlaştığını ifade ederek hükümete sert eleştiriler yöneltti.
TÜRKİYE’DE OTOMOBİL FİYATLARI DÜNYA ORTALAMASININ ÜZERİNDE
TBMM Genel Kurulu’nda konuşan Kanko, vatandaşların araç satın alırken yüzde 284’e varan vergi yüküyle karşı karşıya kaldığını belirtti. Türkiye’nin otomobil fiyatlarında Avrupa ve dünya genelinde en pahalı ülkelerden biri haline geldiğini söyledi.
BYD TEŞVİKLERİ TEPKİ ÇEKTİ
Kanko, elektrikli araç üreticisi BYD ile yapılan yatırım anlaşmasına da değinerek, 53 bin aracın sıfır vergiyle ülkeye girişinin kamuoyunda ciddi soru işaretleri oluşturduğunu dile getirdi. Bu durumun ekonomik açıdan büyük kayıplara yol açtığını öne sürdü.
“İKTİDAR AYRICALIKLI GRUPLARA ÇALIŞIYOR”
Kanko, mevcut ekonomik düzenin vatandaş yerine belirli sermaye gruplarını öncelediğini savunarak, “Bir yanda ağır vergi yükü altında ezilen milyonlar, diğer yanda ayrıcalıklı şirketlere sağlanan imtiyazlar var” ifadelerini kullandı.
“VERGİ ADALETİ YENİDEN SAĞLANMALI”
AKP’yi eleştiren Kanko, vergi sisteminin adaleti bozduğunu belirterek, devletin tüm vatandaşlara eşit davranması gerektiğini vurguladı.
Ayrıca Türkiye Büyük Millet Meclisi çatısı altında konuşan Kanko, vergi gelirlerinin adil dağıtılması gerektiğini ifade ederek, “Bu düzen değişecek, vergide ve ekonomide adalet sağlanacak” dedi.