ABD’nin en büyük kahve zincirlerinden Starbucks, “Starbucks’a Dönüş” stratejisi doğrultusunda yeniden yapılanma sürecine giriyor. Şirket, finansal performansı düşük ve marka kimliğiyle uyumlu olmayan bazı mağazaları kapatacak, destek organizasyonunu ise küçültecek.
1 Milyar Dolarlık Maliyet
Starbucks’ın ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu’na yaptığı bildirimde, yeniden yapılandırma sürecinin yaklaşık 1 milyar dolara mal olacağı belirtildi. Bu maliyetin yüzde 90’ının Kuzey Amerika operasyonlarına ait olacağı kaydedildi.
Yapılandırma giderlerinin 150 milyon dolarının çalışanların kıdem ve tazminat ödemeleri, 400 milyon dolarının mağaza varlıklarının elden çıkarılması ve değer kaybı, 450 milyon dolarının ise kira sözleşmeleri sona ermeden kapatılacak mağazalardan kaynaklanan maliyetlerden oluşacağı ifade edildi.
900 Çalışan İşini Kaybedecek
Starbucks Üst Yöneticisi Brian Niccol, ortaklara yazdığı mektupta, 2025 mali yılında Kuzey Amerika’daki şirket tarafından işletilen mağaza sayısının yaklaşık yüzde 1 azalacağını açıkladı.
Niccol, perakende dışı operasyonlarda da küçülmeye gidileceğini, bunun yaklaşık 900 pozisyonun ortadan kaldırılmasını içerdiğini vurguladı.