Otellerde doluluk oranları istenilen seviyelere ulaşmayınca, sezon ortasında büyük indirimler başladı. Konaklama sektöründe artan boş oda sayısını azaltmak için fiyatlar geri çekildi. Öyle ki, bazı bölgelerde fiyatlar neredeyse 2024 seviyelerine gerilerken, kimi otellerde erken rezervasyon fiyatlarının bile altına düşüldü.

Erken Rezervasyona Gölge Düştü

Erken rezervasyon döneminde “yüzde 40’a varan indirim” vaadiyle satış yapan otellerin sezon ortasında daha düşük fiyatlarla oda satması, tüketicilerin tepkisine yol açtı. Şikayet sitelerine yansıyan yorumlarda, aylar öncesinden yüksek bedeller ödeyen tatilcilerin mağduriyeti dikkat çekiyor. Bir tüketici, 56 bin liraya aldığı odanın sezon ortasında 41 bin liraya düştüğünü belirterek yaşadığı hayal kırıklığını dile getirdi.

Market Zincirinden Şok Karar! Online Alışverişte Bunu Yapamayacaksınız
Market Zincirinden Şok Karar! Online Alışverişte Bunu Yapamayacaksınız
İçeriği Görüntüle

“Her Sektörde Kötü Örnek Olabilir”

TÜRSAB Başdanışmanı Hamit Kuk, otellerin yaptığı indirimlerin erken rezervasyon fiyatlarının altına düşmemesi gerektiğini vurguladı. Kuk, “Normalde erken rezervasyon indirimleri yüzde 30-40 arasında değişir. Son dakika satışlarında işini doğru yapan oteller bu oranın altına inmez. Müşteriyi erken rezervasyondan soğutmamak, sektöre güveni korumak zorundayız” dedi.

Kuk, istisnai durumların tüm sektörü olumsuz etkilediğini belirterek, “Önce fahiş fiyatlarla piyasaya çıkıp işler kötü gidince erken rezervasyon döneminin bile altına inen tesisler var. Oysa turizmde asıl öncelik müşteri memnuniyeti olmalı” ifadelerini kullandı.

“Mağduriyet Olursa Fark Ödenir”

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği Başkanı Hakan Saatçioğlu ise müşteri memnuniyetinin öncelik olduğunu belirterek, “Bir mağduriyet olursa aradaki fark ödenir. Pandemi sonrasında erken rezervasyona talep yükseldi. Ancak doluluk düşüklüğü nedeniyle bazı oteller panik havasıyla indirim yaptı” dedi.

Hak Aramanın Yolu: Tüketici Hakem Heyeti

TÜRSAB Başdanışmanı Hamit Kuk, erken rezervasyonda fazla ücret ödeyenlerin haklarını şu sözlerle anlattı:

“Tatilci, önce otele başvurup ödediği fazla ücretin iadesini talep edebilir. Olumlu dönüş olmazsa tatil sonrası belgeleriyle birlikte Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurur. Heyet tüketiciyi haklı bulursa iade kararı çıkar. Otel bu karara itiraz ederse dosya Tüketici Mahkemesi’ne taşınır. Karar genellikle turizm alanında uzman bilirkişilerin raporuna göre verilir.”