SGK tarafından yapılan açıklamada, 1 Mayıs 2026 itibarıyla devam eden raporlar için vatandaşların herhangi bir başvuru yapmasına gerek bulunmadığı belirtildi. Kurum, ek 8 haftalık ödemenin otomatik olarak hesaplara yatırılacağını açıkladı.

25 HAZİRAN 2026 GÜNCEL AKARYAKIT FİYATLARI: BENZİN VE MOTORİN NE KADAR OLDU?
25 HAZİRAN 2026 GÜNCEL AKARYAKIT FİYATLARI: BENZİN VE MOTORİN NE KADAR OLDU?
İçeriği Görüntüle

ESKİ DOĞUMLAR İÇİN DE ÖDEME YAPILACAK

Düzenleme kapsamında, 16 Ekim 2025 tarihi itibarıyla doğum yapan ve rapor süresi 1 Mayıs 2026’dan önce sona eren annelerin de haktan yararlanabileceği bildirildi. Bu annelere yönelik 8 haftalık ödemenin, işverenlerin SGK’ya yapacağı bildirim sonrası gerçekleştirileceği ifade edildi.

EK BAŞVURU ŞARTI YOK

Açıklamada ayrıca, annelerin söz konusu haktan yararlanabilmek için rapor uzatma amacıyla sağlık kuruluşlarına ya da SGK’ya ayrıca başvuru yapmalarına gerek olmadığı vurgulandı. Kurum, işlemlerin sistem üzerinden otomatik olarak yürütüleceğini kaydetti.

Kaynak: AA