İzmit-İstanbul otoyolunda seyir halindeyken kaputu alev alan 2022 model şirket aracı tamamen yanarak kullanılamaz hale geldi. Sigorta şirketi, masrafları “sürücü hatası” gerekçesiyle karşılamayı reddetti. Ancak dava açan araç sahibi şirket, düzenli bakım kayıtlarını mahkemeye sundu. İstanbul 10. Asliye Ticaret Mahkemesi, sigorta şirketinin ödemeyi yapması gerektiğine karar verdi.
“0 Kilometreydi, Bakımları Düzenli Yapıldı”
Araç sahibi şirket, aracın 2 yıl önce sıfır kilometre olarak yetkili satıcıdan alındığını, bakımlarının aksatılmadığını ve kullanıcı hatasının söz konusu olmadığını belirtti. Bu nedenle sigorta şirketinin raporunun gerçeği yansıtmadığını savundu.
Sigorta Şirketi Sürücüyü Suçladı
Sigorta şirketi ise eksper ve bilirkişi raporuna dayanarak yangının su pompası arızasından çıktığını, üretici firmanın da bu arızayı kabul ettiğini belirtti. Şirket, arıza ikaz ışığı yanmasına rağmen sürücünün aracı servise götürmediğini öne sürerek yangının sürücü kaynaklı olduğunu ve bu nedenle zararın teminat dışında kaldığını ileri sürdü.
Mahkeme Davacıyı Haklı Buldu
Mahkeme, bilirkişi raporuna göre yangının sürücü hatasından kaynaklanmadığını tespit etti. Araç poliçe güvencesi altında olduğu ve hasarın teminat süresinde gerçekleştiği için sigorta şirketinin, aracın ikinci el piyasa değeri olan 800 bin TL’yi ödemesine karar verildi.