Şok oldum…!

Ahmet AKÇAALAN'ın Köşe Yazısı

Abone Ol

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Meclis Toplantısına katıldım.

Kaçıncı defa orada oldum, inanın sayısını bilemiyorum.

Ama Ak Parti’yi ilk defa böyle gördüm.

Şok oldum.

CHP’li Grup Sözcüsü Engin Taşdemir, konuştukça bıyık altından gülen belediye başkanları, aman banane ne olursa olsun tavırları, birbiri ile selamlaşmayan profiller, ben oldum şekilleri…

Sayın Zekeriya Özak’ın, CHP’liler üstüne giderken neredeyse ‘Oh oluyor’ diyen yüz ifadeleri.

Resmen Ak Parti Kocaeli Belediye Başkanları, S.O.S veriyor.

Kimi birine kırılmış, kimi zaten son dönemim havasında,

Kimisi teşkilatlardan kopmuş…

Kimse de bir siyasi dinamizm, Ak Parti’nin burada kararı nedir duruşu yok.

Kocaeli’nde en az 9 belediye başkanı değişiyor diye söylentiler duyuyordum.

Şimdi diyorum ki geç bile kalınmış.

Bu nasıl bir fotoğraf, gözlerime inanamadım.

Bu nasıl bir kaçak güreştir?

Siyasetin adı bu mudur?

Yerel seçim geliyor diye kimse risk almamanın mı derdinde?

Bugün Sayın Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın görevden almalarını daha iyi anladım.

Gelelim MİA ertelenme kararına.

CHP’liler dahi yazıma inanamamıştı. Günler öncesinde yazdım erteleneceğini…

Bugün ne mi gördüm?

Acil olanı yazıyorum; Büyükşehir İmar Politikalarını gözden geçirmeli.

Çünkü dün aldığı yanlış kararlar yüzünden bugün doğru olanı anlatamıyor.

Bu projede geri adım atılırsa, Kocaeli büyük bir kayba uğrayacak kimse farkında değil.

Ak Parti içerisinde MİA ve Real AVM’ye bazıları 2019 seçimleri olarak bakıyor.

Ne kadar Büyükşehir kan kaybederse o kadar iyi anlayışıyla hareket edenler var.

Kent ne kazanır ne kaybeder kimsenin umurunda değil.

Herkes kenara çekilmiş, izliyor.

Herkes siyaseten bakıyor.

Bir de kılıf hazır. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın yatay mimari konusunda uyarılarını Kocaeli’ye indirmeye çalışıyorlar.

O yüzden diyorum ki,

Sayın Şemsettin Ceyhan, belediye başkanlarını toplamalı ve demeli ki,

Açın kartları. Kimler bu projeyi destekliyor, kimler desteklemiyor bir görelim.

Kaçak güreşenler çıksın ortaya değil mi?

Projeye inananlar, inanmayanlar bir ayrılsın.

Net yazıyorum, böyle kent yönetilmez.

Kocaeli’yi düşünen yok, kısır çekişmeler ve hesaplar 2019 üzerine kurulmuş.

Parti içi demokrasi evet haklılar ama bunu yaparken CHP’nin ekmeğine yağ sürüyorlar.

Kişisel hesaplar yüzünden proje gölgede kalıyor.

Açık yazıyorum Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu da net olmalı.

‘Şöyle olsun yeniden inceleyelim, tekrar görüşelim’ bu cümleler yakışmıyor.

Bu zamana kadar haberin yoksa o koltukta ne yapıyorsun diye sormazlar mı?

Bu taş Sayın Zekeriya Özak’ın mı üstüne bırakılacak?

Ne yaparsan yap mı denilecek?

Bu işlerde 3 kıstas vardır ve nettir.

Bir adil olunacak, iki estetik olmasına dikkat edilecek, üç ekonomi etkisine bakılacak.

Nokta.

Böyle bir projeyi ayak oyunlarına kurban ediyorsunuz.

Bu olaydan sonra hangi yatırımcıyı bu kente çekebileceksiniz?

Tavşana kaç tazıya tut anlayışından vazgeçin.

Birileri de çıkmış,

500 milyonluk rant var diyorlar.

Neye göre hesapladın diyorum cevap yok.

Diyorum ki bırakın Haldız’ı, 15 bin ile 20 bin kişi emsal’in 2,5 olmasını bekliyor.

Kimsenin umurunda değil.

Burada CHP’ye sesleniyorum;

Bu MİA-Real AVM konusu elinizde patlayacak benden demesi.

Bu 15 ile 20 bin arası kararı yani emsalin 2,5 olmasını bekleyen vatandaşlar İzmitli.

Bunu neden yazdım.

Yarın bu proje geri çekildiğinde 2019 yerel seçimleri geldiğinde Ak Partililer bu kitleye ‘CHP zihniyeti emsalin 2,5 yapılmasını engelledi’ dediklerinde bu algının altında ezilirsiniz, kendinizi anlatamazsınız benden demesi.

Artı CHP’nin bu hassasiyetini Kent Konut’a karşı nedense göremedik.

Denize karşı bir duvar gibi olan Otel Asya yapılırken neredeydi?

Gelelim yatırımcı Haldız’a,

Haldız çıkıp anlatmalı.

Ne kadar yatırım yapacak? Uygulanacak proje estetik mi? Bu ilde mi vergi verecek? Ne kadar istihdam sağlayacak? Otopark kapasitesi ne olacak? Ekonomiye katkısı ne olacak?

Bunları konuşalım.

Merak ediyorum Yerel Yönetimlerden Sorumlu Sayın İlyas Şeker nerede, neden hiç konuşmuyor?

Ben nereden mi bakıyorum?

Kent ne kazandı ne kaybetti?

En sonunda topu Sayın Cumhurbaşkanı Erdoğan’a attılar.

Sanki omuzlarında ki yük yetmiyor gibi…

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın bu sorunu da mı bana getirdiniz demesini isterdim.

Cumhurbaşkanı Erdoğan o kadar gündem içerisinde, bu sürece ne kadar hakim olabilir?

Yazık bu kente yazık…

Metropol köy olmaya devam…

Kocaeli’nde yapı anlamında başarılı bir proje çıkmadı farkında mısınız?

Elimizde bir yeni vizyon olarak tek 262 Towers var.

O da olmasa yandık.

Bu tabloda hangi vekil ya da belediye başkanı kazandı umurumda değil.

Bu kent kaybediyor…

1,5 emsal yaptınız kaç yatırımcı geldi?

İşte dün dilekçe yazıldığında ret ettiğiniz emsal 2,5 hatasının bugün Büyükşehir Belediyesi faturasını ödüyor…

Acı kısmı da bunu sadece Büyükşehir değil tüm Kocaeli, 20 bin mülk sahibi ödüyor…