Türk havacılığı için reform niteliğindeki Serbest Rota Hava Sahası (FRA) uygulaması, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) tarafından resmen başlatıldı. Yeni sistemle birlikte uçaklar, belirlenmiş giriş ve çıkış noktaları arasında klasik rotalarla sınırlı kalmadan daha verimli uçuş planlayabilecek.

FL305 VE ÜZERİ İÇİN UYGULAMA BAŞLADI
Eurocontrol iş birliğiyle yürütülen gerçek zamanlı simülasyonlar, kapsamlı teknik hazırlıklar ve çok sayıda hava trafik kontrolörünün katıldığı çalışmaların ardından FRA sistemi, FL305 ve üzerindeki hava sahasında devreye alındı.
“UYGULAMA SÜRELERİ KISALTACAK”
Devlet Hava Meydanları İşletmesi Müdürü İzmitli Enes Çakmak, uygulamanın havayolu taşımacılığında önemli kazanımlar sağlayacağını vurgulayarak,
“Serbest Rota sistemi sayesinde uçuş süreleri gözle görülür şekilde kısalacak. Bu durum hem havayollarının operasyonel maliyetini azaltacak hem de yolcu konforuna olumlu yansıyacak.” açıklamasında bulundu.

YAKIT TASARRUFU VE DAHA AZ EMİSYON
Yeni sistemle birlikte; uçuş mesafeleri kısalacak, yakıt tüketimi düşecek, emisyon salınımı azalacak, uçuşların çevresel etkisi minimize edilecek.
Havayolu şirketlerinin ekonomik anlamda ciddi avantaj elde etmesinin yanı sıra çevre odaklı havacılık politikaları da güçlenmiş olacak.

KAPSAM AŞAMALI OLARAK GENİŞLETİLECEK
FRA uygulamasının ilk aşamada kademeli yürütüleceği, elde edilen performans verileri doğrultusunda kapsamın daha düşük irtifalara genişletilmesinin değerlendirileceği bildirildi. DHMİ, sistemin tüm hava sahasına yayılmasıyla Türkiye’nin havacılık altyapısının dünya standartlarının da üzerine çıkacağını belirtti.




