Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından, radikal bir karar alınarak tramvay projesi öncesinde İzmit şehir içi trafik akış yönünde değişiklik yapıldı.
Bu kararı eleştirmek için erken olduğunu, artı ve eksi sonuçlara bakmak gerektiğini dile getirmiştim.
Bugün bazı okurlarım ise yazıma tepki gösterdi.
Hatta “Nasıl gözden kaçırdınız?” diyerek sitem de etti.
Dinledim ve aynen size aktarıyorum.
Bu sorunlara Büyükşehir’in de bir çözüm bulması gerektiğine inanıyorum.
Vatandaş anlattı, şikâyet edilen kısımları dile getirmek bize düştü.
**********************
Hürriyet Caddesi’ne giriş yapılamamaktan dolayı tepki var.
Aslında bunu sadece Hürriyet Caddesi olarak düşünmeyin şehir merkezine batı kısmından girişlerde sıkıntı var.
Örneğin iş yeriniz, kuyumcular çarsısında veya Belediye İş merkezinde ise
Ve Derince istikametinden İzmit’e giriyorsanız işiniz zor.
Seka tünelden aracınızla giriş yaptığınızda Cumhuriyet Caddesinden ilerlemek zorundasınız.
Eğer Hürriyet Caddesine gitmek istiyorsanız, aracınızla Cumhuriyet Caddesi’nden devam ederek, Alemdar’dan U dönüşü olmadığı için Yeni Cuma sapağına kadar gelmek zorundasınız.
Buradan U dönüşü yaparak Hürriyet Caddesi’ne ulaşabiliyorsunuz.
Yani ister istemez şehir içi trafiğine giriyorsunuz ve trafikte yoğunluğa neden olurken, merkez bankasından şehir içine girdiğinizde iki dakika ulaşabileceğiniz Hürriyet Caddesi’ne ulaşmak eziyete dönüşüyor.
***********************
İkinci şikâyet ise Acısu’dan indiğinizde şehir içine dönüş yok.
Yanlış duymadınız.
Acısu’dan aracınızla merkez bankasına doğru indiğinizde yeni trafik güzergahı için yapılan ve şehir merkezine dönüş sağlayan yol kapatılmış durumda, kullanmak yasak.
Eğer bu yolu yanlışlıkla kullanırsanız şehir merkezine girmek için tren garına kadar gidip tekrardan şehir merkezine dönüş yapmalısınız.
***********************
Alemdar caddesinden D-100’e yapılan direk bağlantı trafiği rahatlatacağına eminim ama diğer taraftan D-100’e çıkış bağlantı sayısı azaltılması vatandaşın eleştirdiği noktalardan biri.
Örneğin, Alemdar çıkışından D-100’e çıkmayan bir vatandaş Anıtpark’a kadar gitmek zorunda kalıyor.
Önceden ise Yeni Cuma sonundan olmadı, Leyla Atakan çıkışından D-100’e çıkma şansı buluyordu.
Şimdi ise tek çıkış Anıtkpark’da.
Bu tepkinin en önemli sebeplerinden birisi ise Leyla Atakan caddesinden D-100 bağlantısı kapatılarak, yolun tek şeride şehir içi yönünde döndürülmesi.
*************************
Bir diğer eleştiride santral kavşağından Anıtpark’a doğru geldiğinizde sola yani Dünya Göz bölgesine dönüş yasak.
Dünya göz bölgesi yani Doğu Kışla tarafına gitmek için önce sağa dönerek şehir merkezine giriyorsunuz.
Ve yeni yapılan Başak Ekmek Fırını önünde ki kavşaktan dönerek Anıtpark’a gidiyorsunuz.
Buna benzer bir eleştiride Carfour köprüsünden gelirken bu sefer de Anıtpark yerleşkesine dönüş yok.
Evet yanlış duymadınız.
Carfour köprüsünden gelirken önce sağa dönüş yapıp, ardından Dünya Göz’e gelmeden tekrar U dönüşü yaparak şehir merkezine girebiliyorsunuz.
*************************
Bunları neden yazdım.
Umarım yetkililer bu sesi duyar.
Çünkü vatandaşa yük olmamak lazım.
Ne diyor Cumhurbaşkanı Erdoğan,
“Şehirlerine ve partimize yük olan değil şehirleri ve partimizi omuzlayan belediye başkanlarımızla yola devam edeceğiz”
Benden demesi…
Ve bir merak ettiğim soru işareti daha var.
Metro konularında Gebze’de, Darıca’da Belediye Başkanları ile Büyükşehir istişare yaptığını çalışmaları beraber yürüttüğünü biliyorum.
Peki İzmit’te şehrin kalbine yapılan bu cerrahi operasyonda İzmit Belediye Başkanı Dr. Nevzat Doğan ile istişare yapıldı mı?
Merak ediyorum