Meta’dan yapılan açıklamaya göre, yeni reklam sistemi kullanıcıların kişisel mesajları, aramaları ve grup sohbetleri üzerinde değil; yalnızca ülke, şehir, dil, takip edilen kanallar ve uygulama içi etkileşimler gibi gizlilik odaklı verilere dayanarak çalışacak. Telefon numarası veya mesaj içeriği gibi hassas bilgiler kesinlikle reklam amaçlı kullanılmayacak.
Reklamlar, WhatsApp’ın “Güncellemeler” sekmesinde gösterilecek. Aynı sekmede işletmeler ve içerik üreticileri için kanal öne çıkarma ve ücretli abonelik seçenekleri de sunulacak. Meta, bu hamleyle reklam gelirlerini artırmayı ve yıllık 160 milyar doları aşan pazarın içinde WhatsApp’ın da pay sahibi olmasını hedefliyor.
Reklam verenler, Facebook ve Instagram’da kullandıkları hedefleme altyapısını WhatsApp’a taşıyabilecek. Lokasyon, yaş, cinsiyet, ilgi alanları gibi kriterlere göre hedef kitlelerini daraltıp, kişiselleştirilmiş reklam kampanyaları oluşturabilecekler. Bu da reklamların görünürlüğünü artırırken, dönüşüm oranlarının yükselmesine olanak tanıyacak.
Meta Business partneri Boosmart’ın Kurucu Ortağı Harun Ünlüsoy, “WhatsApp, markaların şimdiye kadar en özel alanlarından biriydi. Bu yeni reklam modeli, sadece medya satın alma fırsatı değil, kullanıcılarla doğrudan ve kişiselleştirilmiş temas kurma imkanı sağlıyor. Dijital pazarlamada sadakat ve mikro hedeflemede yeni bir döneme işaret ediyor” dedi.
Meta’nın WhatsApp reklam ve abonelik sistemiyle dijital reklamcılıkta önemli bir oyuncu olmayı hedeflediği belirtiliyor. Yeni özelliklerin önümüzdeki aylarda kullanıma sunulması bekleniyor.