Kocaeli’de 28,5 kilometre uzunluğunda ve 18 istasyonlu olarak inşa edilen Körfezray Metro Projesi’nde tünel kazıları başladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün, projenin teknik detaylarını ve zorlu zemin koşullarını anlattı.
Zorlu Zemin ve Güvenlik
Eyigün, projenin deprem kuşağında yer aldığını, yeraltı suyu baskısının yüksek olduğunu ve anakayanın ya çok derinde ya da bulunmadığını belirterek, “Organik içerikli zemin gaz çıkışları da içerebiliyor. Özel teknikler geliştirdik ve başarıyla tamamlayacağız. Tamamlandığında metrolarımız ve istasyonlarımız deprem açısından en güvenli olacak” dedi.
Tünel ve Ray Uzunlukları
Eyigün’e göre, kazılacak tünellerin uzunluğu 52 kilometreyi bulacak ve montajlanacak ray uzunluğu 58 kilometreyi geçecek. Projede 80 tam otonom ve insansız kumanda edilen metro aracı hizmet verecek.
Tünel Açma Makinaları Çalışmaya Başladı
Eyigün, toplam 6 tünel açma makinesi (TBM) ile çalışacaklarını ve her birinin yaklaşık 7,5 kilometre kazı yapacağını belirtti. İlk 2 TBM, Otogar istikametinde kazıya başlarken, diğer 2 TBM İstanbul istikameti için Körfez ve Derince’de çalışmaya başlayacak.
Kocaeli’yi Birleştiren Metro
Eyigün, projenin Körfez, Derince, İzmit ve Kartepe ilçelerini birbirine bağlayacağını vurguladı:
“Bu proje ile merkezi nüfusun yaklaşık yarısını kapsayan Türkiye’de ilk defa böyle bir metro gerçekleşiyor. Gebze-Darıca Metrosu ile Körfez’in kuzeyinde kapsanmamış bir ilçe kalmayacak.”
Eyigün ayrıca, segmentlerin Türkiye’nin en büyük segment fabrikasında üretileceğini ve Kocaeli’de raylı sistem uzunluğunun 61 kilometreye ulaşacağını söyledi.