Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, yasa dışı bahis ve kumar reklamı yaptığı tespit edilen yüksek takipçili 30 sosyal medya hesabına erişim engeli getirdi.
Yasa Dışı Bahis Reklamları Gündemde
Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, 14 Ağustos 2025’te gerçekleştirdiği 360. toplantısında yasa dışı bahis ve kumar reklamlarını gündemine aldı. Toplantıda, tüketicileri canlı bahse yönlendiren ve kumar oynamaya özendiren sosyal medya hesapları mercek altına alındı.
Kurulun yaptığı değerlendirme sonucunda, yasa dışı bahis ve kumar reklamı yaptığı tespit edilen, yüksek takipçi sayısına sahip 30 sosyal medya hesabına erişim engeli uygulanmasına karar verildi. Ayrıca bu hesaplar ve yasa dışı sitelerle bağlantılı kişiler hakkında adli süreçlerin başlatılması için ilgili kurumlara başvuru yapılacağı açıklandı.
“Tüketicilerin Korunması İçin Kesintisiz Mücadele”
Bakanlıktan yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“Ticaret Bakanlığı olarak; tüketicilerin haklarının korunması, yasa dışı reklam faaliyetleriyle etkin ve kararlı bir şekilde mücadele edilmesi ve toplumun özellikle genç kesiminin bu tür zararlı etkilerden uzak tutulması amacıyla çalışmalarımız aralıksız devam edecektir.”
Fenomenlerin Hesaplarına Erişim Engeli
Bu gelişmelerin ardından sosyal medya fenomenleri Arif Kocabıyık, Mert Sarıç ve Murat Övüç’ün Instagram hesaplarına da Türkiye’de erişim engeli getirildi. Kararın, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) resmi talebi üzerine platform tarafından uygulandığı bildirildi.
Ancak kamuoyunda tartışma yaratan erişim engeliyle ilgili olarak, bu fenomenlerin Ticaret Bakanlığı’nın açıkladığı 30 hesap arasında yer alıp almadığına dair resmi bir bilgi paylaşılmadı.