Yemeksepeti, kadın girişimcilerin iş dünyasında daha fazla yer almasını ve kadın kuryelerin sektörde temsil edilmesini desteklemeye devam ediyor. Şirketin ekosisteminde yer alan kadın girişimciler ve çalışanlar, platformun sunduğu imkanlar sayesinde işlerini büyütme fırsatı yakalıyor.
KADIN GİRİŞİMCİLER RESTORAN SEKTÖRÜNDE ÖNE ÇIKIYOR
Yemeksepeti verilerine göre, kadın girişimcilerin işlettiği restoranların büyük bölümü İstanbul’da bulunuyor. İstanbul’da kadın işletmecilere ait restoranların oranı %65,7 iken, bu oran Ankara’da %18,4 ve İzmir’de %15,9 olarak kaydedildi.
Kadın girişimciler arasında en çok tercih edilen restoran türleri arasında Türk mutfağı ilk sırada yer alırken, tatlı ve kebap restoranlarına olan ilgi de yüksek. Uluslararası mutfak lezzetleri ve hamburger restoranları ise son dönemde kadın girişimciler tarafından daha fazla tercih edilmeye başladı.
BAŞARI HİKAYELERİYLE İLHAM VERİYORLAR
Gaziantep’te faaliyet gösteren Türkan Ev Yemekleri'nin kurucusu Gülperi Dev, Yemeksepeti aracılığıyla işini büyüten kadın girişimcilerden biri. Salgın döneminde paket servise yönelerek işletmesini ayakta tuttuğunu belirten Dev, 6 Şubat depremleri sırasında aşevi olarak hizmet verdiklerini söyledi.
"Yemeksepeti, deprem döneminde komisyon almayarak bizi destekledi. Ayrıca Yemeksepeti Express ile geniş bir alanda müşterilerime sıcak yemek ulaştırabiliyorum. Bu da müşteri memnuniyetini ve restoran puanımızı artırdı." dedi.
İzmir’de faaliyet gösteren Angelique Desserts'in sahibi Berrin Şenol da salgın sürecinde Yemeksepeti’nin sunduğu imkanlarla işletmesini ayakta tutmayı başaran kadın girişimcilerden biri. Salgın öncesinde toptan tatlı üretimi yaparken, pandemi sürecinde Yemeksepeti üzerinden "bulut mutfak" modeliyle paket servise yöneldiklerini belirtti.
"Tam her şey bitti dediğimiz anda, Yemeksepeti ile online satış yaparak tekrar doğduk." ifadelerini kullanan Şenol, müşterilere restorandaki deneyime en yakın hizmeti sunmanın başarının anahtarı olduğunu vurguladı.
KADIN KURYELERİN SEKTÖRDEKİ YERİ GENİŞLİYOR
Sakarya Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü mezunu Rumeysa, esnek çalışma saatleri ve gelir imkanları nedeniyle Yemeksepeti’nde kurye olarak çalışmayı tercih ettiğini söyledi.
Kadınların kurye olarak çalışmasına yönelik önyargılara dikkat çeken Rumeysa, bu algının değişmesine katkıda bulunmak istediğini belirtti.