Asayiş

HAMİLE KADIN YEDİĞİ MANTARIN ARDINDAN HAYATINI KAYBETTİ

Çorum’da doğadan toplanan mantarları yedikten sonra rahatsızlanan 5 aylık hamile kadın, kaldırıldığı hastanede tüm müdahalelere rağmen kurtarılamadı.

Abone Ol

Çorum’da mantar zehirlenmesi şüphesiyle hastaneye kaldırılan 5 aylık hamile kadın yaşamını yitirdi. Olay, Buharaevler Mahallesi’nde meydana geldi. Edinilen bilgilere göre, 32 yaşındaki Rüveyda Altuntaş, doğadan toplanan mantarları tükettikten kısa süre sonra fenalaştı. Yakınlarının ihbarı üzerine adrese sağlık ekipleri sevk edildi. İlk müdahalesi yapılan Altuntaş, zehirlenme şüphesiyle Hitit Üniversitesi Erol Olçok Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne kaldırıldı. Ancak genç kadın, doktorların tüm müdahalelerine rağmen kurtarılamadı.

KESİN ÖLÜM NEDENİ OTOPSİYLE BELİRLENECEK

Hayatını kaybeden Rüveyda Altuntaş’ın cenazesi, kesin ölüm nedeninin belirlenmesi amacıyla hastane morguna kaldırıldı. Olayla ilgili inceleme başlatılırken, yetkililerin mantar zehirlenmesi ihtimali üzerinde durduğu öğrenildi.

UZMANLARDAN DOĞADAN TOPLANAN MANTAR UYARISI

Uzmanlar, özellikle ilkbahar ve sonbahar aylarında doğadan bilinçsiz şekilde toplanan mantarların ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceği konusunda vatandaşları uyarıyor. Zehirli mantarların bazı türlerinin yenilebilir mantarlarla kolayca karıştırılabildiğine dikkat çekilirken, bu tür tüketimlerin ölümcül sonuçlar doğurabileceği ifade ediliyor.