İkinci el araç piyasasında ekspertiz raporu, alıcılar için en önemli güvence unsuru olarak öne çıkıyor. Ancak kısa sürede yapılan kontrollerin her zaman yeterli olmadığına dikkat çekiliyor. Özellikle elektronik aksam ve motor arızalarının ilk incelemelerde tespit edilemeyebileceği belirtiliyor.
“En Düşük Paketi Tercih Etmek”
Uzman isim Recep Ural, alıcıların en sık yaptığı hatanın en düşük ekspertiz paketini seçmek olduğunu söyledi.
Ural, “Kaporta boya, motor mekanik, fren, amortisör, süspansiyon, airbag ve kilometre kontrolü yapıyoruz. Ancak gizli kusurların anlaşılması için en kapsamlı paket tercih edilmeli” dedi. Paket fiyatlarının 5 bin TL ile 12 bin TL arasında değiştiğini aktardı.
Motor ve Elektrik Kusurları Büyük Risk
Motor aksamı ve elektrik bağlantılarının büyük risk taşıdığını belirten Ural, şu ifadeleri kullandı:
“Ekstra tesisatlar çekiliyor, sis farı ya da Amerikan park yapılıyor. Bunlar araçta şaseye ve yangına sebep olabiliyor. İnsanlar daha çok kaportaya odaklanıyor ama motor masrafları çok daha büyük risk barındırıyor.”
Kilometre Düşürme En Ciddi Sorun
Sektördeki en önemli problemlerden birinin kilometre düşürme olduğunu söyleyen Ural, “Gösterge tamiri yapan birçok firma var. Araçların beynine kadar müdahale ediliyor. Kilometre sektörde çok büyük bir sorun ve alıcı için ciddi risk” diye konuştu.
“Asıl Dikkat Motor Kontrollerinde”
Ural, kaportadaki yanılma payının düşük olduğunu ancak motor masraflarının çok daha ağır sonuçlar doğurabileceğini vurguladı:
“Kaportada yanılma payı yüzde 5-10 arasında kalıyor. Ancak motor arızaları çok daha büyük masraf çıkarabiliyor. Pazarlıkta asıl dikkat motora verilmeli.”