Ekonomi

Raylı Sistemlerde Yerli Dönüşüm Müjdesi!

Cumhurbaşkanlığı 2026 Yılı Programı’na göre raylı sistem araçlarının tasarım ve üretiminde yerlilik oranı artırılacak. 225 km hız yapabilen milli hızlı trenin prototipi gelecek yıl tamamlanacak.

Abone Ol

AA muhabirinin 2026 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı’ndan derlediği bilgilere göre, gelecek yıl demir yolu ulaştırması ve kent içi raylı sistemlerde ihtiyaç duyulan araçların yerli imkanlarla tasarlanması, üretilmesi ve kritik bileşenlerde yerlilik oranının yükseltilmesi temel hedef olacak.

YERLİ ÜRETİME DESTEK ARTACAK

Raylı sistem araçlarının tasarım, AR-GE, üretim, bakım ve onarım kabiliyetlerinin yurt içinde geliştirilmesi amaçlanıyor. Bu doğrultuda, kamu alımlarında yerli üretimi önceleyen uygulamalar yaygınlaştırılacak ve AR-GE projelerine teşvikler sağlanacak.

TÜRASAŞ PROJELERİ TAMAMLANACAK

Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayi AŞ (TÜRASAŞ) tarafından sürdürülen yerli tasarım ve prototip çalışmalarının tamamlanmasıyla birlikte, demir yolu sektörünün yeni araç ihtiyacı yerli imkanlarla karşılanacak.

Saatte 225 kilometre hıza sahip “milli hızlı tren” projesinde prototip çalışmalarının gelecek yıl tamamlanması planlanıyor. Ayrıca saatte 160 kilometre hız yapabilen 9 milli elektrikli tren seti ve 30 milli elektrikli anahat lokomotifi üretimi gerçekleştirilecek.

YENİ LOKOMOTİF VE BAKIM ARACI PROJELERİ

“Coco Aks Tertibatlı Milli Lokomotif Platformu” ile demir yolu bakım aracının tasarım çalışmaları tamamlanacak ve prototip üretim süreci başlayacak.

SAKARYA’DA MİLLİ HIZLI TREN FABRİKASI

TÜRASAŞ’ın Sakarya Bölge Müdürlüğü bünyesinde kurulacak Milli Elektrikli Hızlı Tren Seti İmalat ve Test Fabrikası’nın inşaatı devam ediyor.

15 bin metrekarelik alanda inşa edilen tesisin, yıllık 12 hızlı tren seti üretim ve test kapasitesine sahip olacağı ve ekonomiye yıllık yaklaşık 3,5 milyar lira katkı sağlayacağı öngörülüyor.