Futbola aşık bir ülke olan Türkiye, ligin yeniden başlamasını sabırsızlıkla bekliyordu. Sonunda vakit geldi çattı, Türkiye Süper Ligi geri döndü. Çok heyecan verici bir transfer sezonunun ardından Süper Lig'deki tüm takımlar kıyasıya mücadele için yerlerini aldı. COVID-19 nedeniyle, tıpkı geçen sezonun sonunda olduğu gibi, ligin ilk yarısı stadlarda taraftarlar olmayacak fakat bu durum futbol severleri durdurmayacak. Televizyondan maçı izlerken kritiğini de Twitter’dan canlı yapacaklar. Beklenen oldu, bu hafta ligin ilk haftasında da Twitter'ın gündemi futboldu.
Twitter'da Türkiye futbol liginin geri dönüşü hakkında bazı örnekler topladık, işte bunlardan bazıları;
Hoca karantinada, takımla mobilden konuştu
https://twitter.com/Besiktas/ status/1305132104477536256
Maçlar devam ederken, bir yandan transfer duyuruları Twitter’da son sürat devam etti
https://twitter.com/ Fenerbahce/status/ 1305134333963964417
https://twitter.com/ibfk2014/ status/1305102415461363712
Efsane Metin Oktay unutulmadı
https://twitter.com/ GalatasaraySK/status/ 1304887547915534336
Fransa’dan mesaj var
https://twitter.com/ AltaySporKulubu/status/ 1305110563031265282
Uzaktan atılan gollerde mesafe yok ama siz yine de sosyal mesafenizi koruyun
https://twitter.com/Goztepe/ status/1305092921662767106
Yeni sezon mesajında maskeye, mesafeye, temizliğe çağrı da unutulmadı
https://twitter.com/ KayserisporFK/status/ 1305124248713863169
Sadece Türkiye’de değil tüm dünyada benzer bir durumla karşılaşıyoruz. Twitter stadyumların sesi olmaya devam ediyor. Sporun en tutkulu hayranları en son haberleri almak, görüntüleme deneyimlerini geliştirmek veya sadece maça bağlı kalmak için Twitter’da buluşuyor. Spor severler özellikle bu dönemde bu aksiyonun büyük bir parçası oldular.
Örneklere bakacak olursak; @NWSL sahaya döndüğünde Tweetler %244.2 arttı. Ve @NASCAR ve @UFC'nin dönüşüyle her ikisi de sırasıyla %254 2 ve %272 %3 arttı.
#NBATwitter de hep aktifti. Maçlar yokken sohbet klasik önemli anlara, eski rekabetlere ve @ESPN ve @ Netflix’in #TheLastDance gibi belgesellerine kaydı. Hem hayranlar hem de sporcular diziye doyamadılar, tepkilerini Tweet attılar ve tüm zamanların en iyisinin gerçekten kim olduğuna dair tartışmaları yeniden alevlendirdiler. Twitter, #TheLastDance duyurusunun 1 numaralı platformuydu - günlük 5,9 milyon video görüntüleme, ikinci sıradaki platformdan 4 milyon daha fazla.
@NFL, #NFLDraft'ı yalnızca çevrimiçi bir etkinlik olarak yayınlayarak daha önce hiç yapmadığı bir şey yaptı - ve Twitter'daki insanlar bunu sevdi. #NFLDraft içeriği için #1 numaralı platform olan Twitter, seçmelerle ilgili videolarda aylık 171 milyon görüntüleme elde etti ve bu diğer tüm lider platformlardan daha fazla.