Ekonomi

Yılın İlk 7 Ayında Türk Gıdasına Talep Zirve Yaptı

Türkiye İhracatçılar Meclisi verilerine göre, çikolata ve kakaolu ürünler ile ayçiçek yağı ihracatındaki artış, hububat ve bakliyat sektörünün yılın ilk 7 ayında ihracat değerini yüzde 5 yükseltti.

Abone Ol

Türkiye İhracatçılar Meclisi’nden (TİM) yapılan açıklamaya göre, çikolata ve kakaolu ürünler, ayçiçek yağı, bisküvi, gofret, şekerleme, makarna ve buğday unu gibi temel gıda kalemlerini kapsayan hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri sektörü, 2025 yılının Ocak–Temmuz döneminde 7,1 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi.

Çikolata ve Ayçiçek Yağı Öne Çıktı

Miktar bazında sektör ihracatı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 3 azalırken, birim ihracat fiyatlarında yaşanan yüzde 8,2’lik artış, değer bazında ihracata yüzde 5’lik yükseliş olarak yansıdı.

İhracat sıralamasında zirvede, yüzde 61,3 artış ve 726,8 milyon dolarlık tutarla çikolata ve kakao bazlı ürünler yer aldı. Bu ürünleri, yüzde 20,2 artışla 634,6 milyon dolarlık ihracata ulaşan ayçiçek yağı izledi.

“Katma Değerli Ürünlerde Rekabet Gücümüz Artıyor”

TİM Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, sektörün yılın geride kalan bölümünde dirençli bir performans sergilediğini söyledi.

Tiryakioğlu, “İhracattaki değer bazlı artış, çikolatalı ve kakaolu mamullerle ayçiçek yağında birim fiyatlara dayalı katma değer artışından kaynaklanıyor. Bu veriler, sektörümüzün düşük hacimli ancak yüksek fiyatlı ürünlerde rekabet gücünü pekiştirdiğini gösteriyor” dedi.

Pazar Çeşitliliği Stratejisi Karşılık Buluyor

Irak gibi geleneksel pazarlarda düşüş yaşandığını, buna karşılık ABD ve Suriye gibi yükselen pazarlarda artış görüldüğünü belirten Tiryakioğlu, “Bu gelişmeler pazar çeşitlendirme stratejilerimizin önemini ve bu yöndeki girişimlerimizin karşılık bulduğunu teyit ediyor” ifadelerini kullandı.