Ticaret Bakanı Ömer Bolat, İstanbul’da düzenlenen “Yapay Zeka Çağında e-Ticaretin Geleceği” zirvesinde yaptığı konuşmada, 21 Kasım’da sektör oyuncularıyla birlikte e-ticaret festivali düzenleyeceklerini belirterek, “Amacımız ekonomiyi canlandırmak ve ekonomideki canlılığı artırmaktır.” dedi.

E-Ticaretin Geleceği Masaya Yatırıldı

İstanbul’da Ticaret Bakanlığının himayesinde, İstanbul Ekonomik Araştırmalar Derneği (İEAD) ev sahipliğinde ve TOBB Türkiye e-Ticaret Sektör Meclisi, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) ile DEİK Dijital Teknolojiler İş Konseyi iş birliğinde “Yapay Zeka Çağında e-Ticaretin Geleceği” zirvesi başladı.

Açılış konuşmasını yapan Ticaret Bakanı Ömer Bolat, e-ticaret sektörünün Kovid-19 döneminde kazandığı ivmeye dikkat çekerek, Türkiye’de e-ticaretin ticaret içindeki payının 2019’da yüzde 4,5 iken geçen yıl yüzde 19,5’e yükseldiğini söyledi.

“Kovid-19 E-Ticaretin Parlayan Dönemi Oldu”

Bakan Bolat, salgın döneminde e-ticaretin sağlık, lojistik, tarım ve gıda ile birlikte öne çıkan sektörlerden biri haline geldiğini belirtti. O dönemde online satışa geçen işletmelerin avantaj sağladığını hatırlatan Bolat, bugün artık tüketicilerin yüzde 55,7’sinin internetten alışveriş yaptığını kaydetti.

Türkiye’de E-Ticaret Hacmi 3 Trilyon Lirayı Aştı

Bolat, Türkiye’de e-ticaret hacminin 2024’te bir önceki yıla göre yüzde 61,7 artarak 3 trilyon lirayı geçtiğini, bunun yaklaşık 90 milyar dolara denk geldiğini açıkladı. E-ticaretin üçte ikisinin perakende üzerinden gerçekleştiğini belirten Bolat, yapılan düzenlemelerle yerli işletmelerin küresel devler karşısında korunmasının hedeflendiğini söyledi.

Bakan Bolat

“21 Kasım’da E-Ticaret Festivali Düzenleyeceğiz”

Bolat, sektöre yönelik destek ve teşvikleri anlatarak, “21 Kasım’da sektör oyuncularıyla birlikte e-ticaret festivali düzenleyeceğiz. Buradaki amacımız ekonomiyi canlandırmak ve ekonomideki canlılığı artırmaktır.” dedi.

Son Dakika.. Özgür Özel’den Sert Çıkış! Ses Kayıtlarındaki İsmi Açıkladı
Son Dakika.. Özgür Özel’den Sert Çıkış! Ses Kayıtlarındaki İsmi Açıkladı
İçeriği Görüntüle

Türkiye’nin genç nüfusu, mobil cihaz kullanımındaki yoğunluk ve sosyal medya yaygınlığı sayesinde e-ticaretin geleceğinin parlak olduğunu ifade eden Bolat, e-ihracatın da Avrupa’dan Orta Doğu’ya, Afrika’dan Orta Asya’ya kadar geniş bir coğrafyada yaygınlaştığını belirtti.

“Yapay Zeka, Tüketici Alışkanlıklarını Değiştirecek”

İEAD Başkanı Mehmet Hüseyin Bilgin de zirvenin açılışında yaptığı konuşmada, yapay zekanın tüketici alışkanlıklarından ticaret biçimlerine kadar birçok alanda köklü değişimler yaratacağını vurguladı.

Bilgin, “Artık gözünü açtığında akıllı telefonlarla tanışan, farklı bir tüketim kültürüne sahip yeni bir nesil geliyor. Bu gelişmeler e-ticareti bambaşka bir noktaya taşıyacak.” dedi.

Zirve 4 Oturumla Devam Edecek

Zirve kapsamında gün boyu “E-Ticaretin Geleceği”, “Rekabet Boyutuyla E-Ticaretin Geleceği”, “Regülasyon ve Tüketici Boyutuyla E-Ticaretin Geleceği” ve “Online Alışverişin Geleceği” başlıklı oturumlar gerçekleştirilecek. Kamu kurumları ile e-ticaret sektörünün önde gelen şirketlerinin temsilcileri bu oturumlarda görüşlerini paylaşacak.