Ahmet AKÇAALAN'ın Köşe Yazısı

Önce şunu söyleyeyim;

Bu Martı markasına iletişim noktasında büyük sorun var.

Tam 7 defa kendim aradım,

Ekip arkadaşlarımın aramalarını söylemiyorum.

Her defasında hat kendi kendine kapanıyor.

Bu neden önemli?

Çünkü büyükşehir ile yapılan protokole göre Martı ile ilgili tüm sorumluluk firmaya ait.

Kurum bunu acilen düzeltmeli…

Diğer taraftan biz gazetecilere yeni gündem çıktı.

Umarım kısa sürede gündemden düşer.

Kocaeli’nin zamanına yazık.

Yine gündemin bir tarafında İzmit Belediyesi diğer tarafında ise Kocaeli Büyükşehir Belediyesi var.

Kimse neden karşılaştırıyorsunuz demesin kardeşim…

Neden mi?

7 ay önce İzmit Belediyesi ile temasa geçen Martı firmasını, Kocaeli Büyükşehir bir şekilde önümüze yeniden getirirse bütün özgürlüğü elinde olan gazeteciler bunu kıyaslar…

*****

Peki ne oluyor?

Aylar önce İzmit Belediyesi Martı projesini duyuruyor.

*Şehir içi trafiğini rahatlatacak

*Çevre dostu,

*Alternatif bir ulaşım aracı…

Neyse İzmit Belediyesi, Martı uygulamasını başlatıyor.

İzmit Belediyesi ile Martı firması arasında protokol imzalanıyor.

Martılar nasıl oluyorsa bir anda uçuyor ve ortadan kayboluyor.

Biraz araştırıyorum.

İzmit Belediyesi yetkilileri ile görüşüyorum farklı bir iddiaları var; Martıların Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından kaldırılması yönünde talimat verildiğini iddia ediyorlar.  

Yani İzmit Belediyesi’ne göre “Martı daha önce geliyor ve Büyükşehir Belediyesi yetkilileri kaldırın” diyor.

Bu pencerenin İzmit tarafı…

Diğer tarafında ise önemli detaylar var.

*****

Bugün ne oldu?

Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, Martı projesini tanıttı. Bindi, bir tur attı. Ve anlattı; “2007’den beri doğalgazlı araçlar kullanıyoruz. Karbon salınımını azaltma yönünde büyük çabamız var. Ulaşım grafiğinde raylı sitemi yüzde 7’den yüzde 1’e çıkarma çabamız var. Martı da bu çabaya katkı sağlayacak” ifadelerini kullandı.

Gerçekten Martı çevre açısından çok önemli.

Keşke İzmit’te kaldırılmasaydı, büyükşehir başta olmak üzere 11 diğer ilçede de uygulansaydı.

Şimdi İzmit’te saman alevi gibi sönen Martılar, Kocaeli Büyükşehir ile uçacak mı birlikte göreceğiz.

*****

Bu iddialar üzerine Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nden üç isimle görüştüm.

*Birinci görüştüğüm kaynağım; Söylendiği gibi Kocaeli Büyükşehir Zabıtası Martıların kaldırılmasını İzmit Belediyesi’nden istemiş. İstemişler ancak zabıtaya bu talep bazı evrakların olmadığından dolayı farklı bir birimden gitmiş.

*İkinci görüştüğüm kaynağım; Asla İzmit Belediyesi’nden Martıların kaldırılması yönünde bir talepte bulunulmadığını vurguluyor. Hatta basından Martıların İzmit’e geldiğini öğrenmiş, sonra yine basından saman alevi gibi kaybolduğunu duymuş.

*Ve üçüncü görüştüğüm isim de müthiş teknik bilgilerle tek tek anlattı;

“Martı, Türkiye’nin bir çok ilinde uygulanıyor. Nitekim bu tarz araçlarla ilgili bakanlıklarda düzenleme hazırlığı yapılıyor. Bu çalışmalar ilin tamamı olduğu için ilçeye göre yapılamaz. Diğer ilçeleri düşünün bir düzenleme yapılması gerekiyor. Zaten Martı, İzmit Belediyesi’ne geliyor ulaşım üzerine bir protokol imzalanmıyor sadece 150 adetin metre karesi üzerinden işgaliye protokolü imzalıyor. Eğer büyükşehir kontrol mekanizması olmazsa her ilçe kafasına göre uygulama yapması doğru olur mu? Martı ile İzmit Belediyesi’nin ulaşım protokolü yok. UKOME’nin bu konuda bir kurulu var. Martı süreç yönetimine yanlış başladı. İzmit’e getirdi sonra izinleri fark etti. Bir hafta sonra topladı. İşgaliye sözleşmesi ile bu çalışmaları yapamazsınız. Ulaşım ve trafikle ilgili bu araçların bakanlık nezdinde de çalışmalar yapılıyor zaten. Kocaeli pilot olarak uygulanıyor diyebiliriz”

İki taraftan da aldığım bilgileri size olduğu gibi aktardım.  

Benim süreci özetlemem şu;

*Büyükşehir’den kaynaklı, İzmit Belediyesi yine konuşulmayı başardı.

*Martıları hangi ilçe getirirse getirsin yönetmelik ve düzenleme açısından adres Kocaeli Büyükşehir’e bağlı UKOME.

*Martı bisikletlerini Kocaeli’de üretecekler. İstihdam açısından mutlu oldum.

Sonuç;

Yeni gündemimiz hayırlı olsun; Martılar martılar…