Ahmet AKÇAALAN'ın Köşe Yazısı

Bugün sizlere içimi acıtan bir konuyu yazacağım.

Türkiye'nin başına bela uyuşturucu maddeleri ne yazık ki bir şekilde gençlerimize ulaşıyor.

Ailelerin en büyük korkusu,

Okul önlerine kadar çantacılar girdi.

Bu konuda devlet yetkilileri de mücadele etse istediğimiz sonucu alamıyoruz.

Binlerce gençimizin hayatını karartan maddeler artık lise önlerine inmiş durumda...

Tanışma yaşı 8 yılda 2 yaş düştü.

Yani uyuşturucu kullanım yaşı 14'e düştü.

Uyuşturucu kullanımı ve madde bağımlılığına bağlı ölümler son 13 yılda yüzde bin 833 arttı.

Bu rakamlar ne kadar korkutucu değil mi?

Her yerden mücadele etsek de nedense sonuç elde edemiyoruz.

Son tepki İçişleri Bakanı Süleyman Soylu'dan geldi.

Bakan Soylu, vatandaşın,vicdanların sesi oldu;

"Okul önlerinde uyuşturucu satıcıcalarının bacaklarını kırın" dedi.

Polislere psikolojik destek vererek sorumluluğu kendi üzerine aldı.

Toplum da bu açıklamalara büyük destek verdi.

Peki istenilen noktaya gelebildik mi?

Hayır.

Büyük bir ekonomi sermayesinden mi bilmiyorum.

Ama bu uyuşturucu döngüsünün arkasında hangi güçler varsa devlet daha nokta atış üzerine gitmelidir.

Bunları neden yazdım.

İşte devlet yetkililerinin kırmızı alarm vermesi gerektiğine inandığım bir konuya dikkat çekeceğim.

Önceki gün sohbet ettiğim Kocaeli Bakkalcılar Odası yönetiminden değerli bir büyüğüm, çok acı başından geçen bir olayı şahsımla paylaştı.

Çocuklarımız, gençlerimiz ne büyük bir tehlike içerisinde...

Duyduklarıma inanamadım.

İçimde fırtınalar koptu.

Gençliğimiz adına derinden üzüldüm.

Anlatayım.

Bir mahallede küçük çocuklar, çakmak dolum gazı tüpü almışlar.

Bunda ne var değil mi?

Ne yazık ki daha 13 ile 15 yaşları arasında olan çocuklar bu çakmak dolum gazının montların içerisinde bir bali gibi çekiyorlar.

Çektikten sonra ise ne yaptıklarını bilmeyecek, şuurlarını kaybedecek duruma düşüyorlar.

Ve gençlerimiz gözümüzün önünde eriyor.

Bu konuda Kocaeli Bakkalcılar Odası'nı kutlamak isterim.

Bu tehlikeli durum için ellerinden geleni yapmışlar.

Oda olarak dilekçeyle 'Çakmak Dolum Gazı Tüp'ünün' 18 yaş altı satışının yasaklanması için Kaymakamlığa yazı yazmışlar.

Bununla da yetinmeyip İlçe Emniyet Müdürlüğüne'de gerekli talepte bulunulmuş.

Bende bu konuda hassasiyetine inandığım Kocaeli Valisi Hüseyin Aksoy'dan rica ediyorum.

Özellikle aileleri bilgilendirmek adına bu konuda acilen bir çalışma yapılmalı.

Hatta çakmak gazı dolum tüplerinin 18 yaş altı satışı yasaklanmalı.

Çok şey mi istedim bilmiyorum.

Henüz 13 yaşında olan bir çocuğun elinden zorla alınan, çakmak dolum gazı tüpünü gördüğümde neler hissettiğimi anlatamam...