Gündem

GERİ DÖNÜŞTÜR, KAZAN: ATIKLAR KENT KART’A YÜKLENDİ

Körfez Belediyesi’nin Sıfır Atık Noktaları kapsamında 6 ayda toplanan 30 ton atık geri dönüşüme kazandırılırken, vatandaşların Kent Kartlarına toplam 80 bin lira yükleme yapıldı.

Abone Ol

Körfez Belediyesi tarafından çevre bilincini artırmak ve geri dönüşümü teşvik etmek amacıyla hayata geçirilen Sıfır Atık Noktaları, kısa sürede ilçe sakinlerinden yoğun ilgi gördü.

SIFIR ATIK NOKTALARINA YOĞUN İLGİ

Körfez Belediye Başkanı Şener Söğüt’ün öncülüğünde Tütünçiftlik Viyadük Altı ile Yarımca Mimar Sinan Mahallesi’nde kurulan Sıfır Atık Noktaları, 6 aylık süreçte 5 bin 600 işlemle vatandaşların geri dönüşüm katkısına sahne oldu. İlçe sakinleri tarafından teslim edilen ambalaj, cam şişe, atık pil ve bitkisel atık yağ gibi malzemeler ayrıştırılarak geri dönüşüm sistemine dahil edildi. Bu süreçte toplam 30 ton atık ekonomiye kazandırıldı.

Sistem kapsamında vatandaşların getirdiği atık türü ve miktarına göre puanlandırma yapılarak, bu puanlar Kent Kartlara bakiye olarak yüklendi. Uygulama başlangıcından bu yana vatandaşların kartlarına toplam 80 bin lira değerinde yükleme gerçekleştirildi. Yetkililer, projenin hem geri dönüşümü teşvik ettiğini hem de toplu taşıma kullanımını artırarak karbon salınımının azaltılmasına katkı sunduğunu belirtti.