Gündem

KOCAELİ’DE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE SEFERBERLİĞİ! TÜM KURUMLAR TEK YUMRUK OLDU

Kocaeli'de uyuşturucu, tütün ve davranışsal bağımlılıklara karşı yürütülen çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. Bağımlılık ile Mücadele İl Koordinasyon Kurulu tarafından hazırlanan güncel faaliyet tablosunda, 2023, 2024, 2025 yılları ile 2026 yılının ilk 6 ayını kapsayan veriler ve kurumların yaptığı çalışmalar detaylandırıldı.

Abone Ol

Eğitim, Koruma ve Tedavi Süreçleri Sıkı Takipte

Kurul tarafından hazırlanan listede, il genelinde yürütülen eğitim ve yönlendirme faaliyetlerinin kapsamı gözler önüne serildi. Tabloya göre Kocaeli'de yürütülen ana faaliyetler şu şekilde sıralandı:

  • Uyuşturucu, tütün ve davranışsal bağımlılıklarla mücadele kapsamında hem kurumsal personellere hem de halka yönelik çeşitli eğitimler verildi.

  • Bağımlılıkla mücadelede koruyucu ve önleyici çalışmalara ağırlık verilerek bu çalışmalarda ulaşılan kişi sayıları kayıt altına alındı.

  • Kurumlara uyuşturucu, tütün veya davranışsal bağımlılık tedavisi için başvuran yetişkin ve çocukların verileri düzenli olarak takip edildi.

  • SAMBA Programı dahilinde eğitimler verilmesinin yanı sıra, denetimli serbestlik kapsamında kişilerle bireysel görüşmeler yapılarak gerekli durumlarda tedavi merkezlerine yönlendirmeler sağlandı.

Şehrin Tüm Kurumları Seferber Oldu

Raporda, Kocaeli genelindeki üniversiteler, müdürlükler, dernekler ve sivil toplum kuruluşlarının bu mücadeleye ortak olduğu görüldü. Çalışmalara destek veren kurumlar arasında Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, Gebze Denetimli Serbestlik Müdürlüğü, Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü ve çeşitli sivil toplum kuruluşları yer alıyor. Rapordaki verilere göre, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'nin faaliyetlerinde yıllara göre 292, 232, 194 ve 65 gibi ulaşılan kişi veya etkinlik sayıları dikkat çekerken; Gebze Denetimli Serbestlik Müdürlüğü'nün de ilgili dönemler içerisinde 40 ve 50 bandında aktivite verisi kaydettiği belirtildi.

Kocaeli Ticaret Odası'ndan "#SigarasızKocaeli" Vurgusu

Faaliyet raporunda yer alan dikkat çekici çalışmalardan biri de farkındalık etkinlikleri oldu. Bu kapsamda Kocaeli Ticaret Odası, "31 Mayıs Dünya Tütünsüz Günü" dolayısıyla özel bir kampanya yürüttü. Kurum tarafından hazırlanan ve paylaşılan içeriklerde "#SigarasızKocaeli" etiketi ön plana çıkarılarak tütün bağımlılığına karşı halkı bilinçlendirmeyi hedefleyen adımlar atıldı.