Ahmet AKÇAALAN'ın Köşe Yazısı
Sayın Cumhurbaşkanım Erdoğan’a sesleniyorum…
Duysa da duymasa da haykırmak lazım.
Sizin de uyardığınız bir konu Kocaeli’nde şuan da yaşanıyor.
‘Vatandaşa ve şehrine yük olmayacak isimlerle yol yürüyeceğiz’ demiştiniz.
Bugün, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi vatandaşa yük olan bir anlayışla yol yürüyor.
Anlatayım;
Danıştay 8. Dairesi, Burdur’daki kimi caddelerin ücretli otopark olarak tahsis edilmesinin yolunu açan belediye kararını, “yolların asıl amacına uygun olarak kullanılmasını olumsuz yönde etkileyeceği” gerekçesiyle iptal etti.
Yani Danıştay diyor ki; yoldan otopark parası alamazsınız.
Ülke genelindeki benzeri uygulamalara emsal teşkil edecek nitelikteki yargı kararı var.
Bu konu siyasi olarak yaptırıma dönmediği için şuanda tam idrak edilemiyor.
Ve gelelim bizim ilimize;
Resmen Büyükşehir Belediyesi, vatandaşın cebindeki üç beş kuruşa göz dikmiş durumda.
Şehir içi merkezde sonu hüsranla biten bir Parkomat ihalesi yapan Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, vatandaşın trafik akışını bozmadan park ettiği İstiklal Caddesini, Belde A.Ş üzerinden paralı hala çevirdi.
Şimdi diyecekler ki, ‘Park sorunu yaşanıyordu, düzen getirmek için paralıya çevirdik’
Bildim bileli ücret alınmayan İstiklal Caddesi’nden şimdi ücret alınacak.
.jpg)
Sabri Yalım Parkı’ndan Merkez Bankasına kadar uzun cadde Belde AŞ tarafından ücretli parka döndü.
Saati 5 TL 1-2 saat arası 10 TL, 2-3 saat 13 TL..
Şehir merkezinde 1 saatlik işiniz var, 5 dakika geciktiniz 10 TL ödeme yapacaksınız.
Ey Büyükşehir Belediyesi, büyük borcun mu var?
Borcun faturasını vatandaşa mı kesiyorsun?
Para mı bitti?
Daha devamı var.
D-100 ile Merkez Bankası arasında bir yan yol var.
Vatandaş buraya araçlarını park ediyordu.
Nitekim bu yan yola da araç parkını yasaklama kararı alınmış.
Neden?
Çünkü 10 metre ilerde Belde AŞ’nin kapalı otoparkı olduğu için.
Vatandaş dışarı aracını park ediyor.
Belde AŞ’nin otoparkına gelmiyormuş..jpg)
Görüyorsunuz değil mi…
Vatandaşın 3-5 kuruşunu nasıl toplarız diyen bir anlayış değildir de bu tutum nedir?
Yıllardır ücretsiz olan park yerleri şimdi neden ücretli oldu?
Bunu sormak bu vatandaşın hakkı…
En acısı ise yaptık oldu anlayışı!