Ahmet AKÇAALAN'ın Köşe Yazısı
Saat 15.00’te Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Meclisi toplanacak.
Kocaeli gündeminde aylarca tartıştığı konuyu REAL-AVM ve MİA imar artışını oylayacak.
Şahsımın ulaştığı bilgiler neticesinde bir hafta önce ‘MİA ikinci defa ertelenecek!’ başlıklı köşemi kaleme aldım.
Mart ayına erteleneceğini ifade ettim.
Meclis gündeminden çıkarılacağını ‘Öngörüyorum’ diyelim.
Bu yazdıklarıma rağmen meclisten geçer mi?
O zaman ‘Büyükşehir karşısına Ankara’yı aldı’ olarak yorumlarım.
Her defasında yazmama rağmen yine ifade edeceğim.
MİA ve Real AVM’de dahil, 2,5 emsal konusunu desteklediğimi ancak sürecin ne yazık ki iyi yönetilemediğini, anlatılamadığını, ele yüze bulaştırıldığını düşünüyorum.
O yüzden bu süreçte yerel medyanın aksine, farklı yazılar kaleme alarak, bugün bu projenin kimsenin bakmadığı pencereden bir noktasına bakmayı deneyeceğim.
Bilgilendirilme de eksik kalınan bir konuyu masaya yatırmak lazım.
Büyükşehir kamuoyuna bunları anlatmalı.
Rakamlar vererek tek tek ifade etmeli.
MİA ve özellikle Real AVM bölgesinin ekonomiye etkisi nedir?
Kocaeli ekonomisine katkısı nedir?
Ne kadar istihdam sağlanacak?
Ne kadar devlete vergi geliri olacak?
Mevcut MİA’nın ekonomik fiziksel durumuna göre gelecekteki alan ve fonksiyon talepleri yani 2071 yılı düşünülerek mi tasarlandı?
Mesela Kocaeli’nin 2023 nüfusu öngörülen 1 milyon 983 bin 591 kişidir.
Kentin MİA’nın yeniden yapılanma sürecinde, elde edilen bu nüfus büyüklüğünün doğrudan etkili olacağı açıktır. Ayrıca, kentteki konut alanlarının da gelecek yıllarda nüfus artışından doğrudan etkileneceği düşünüldüğünde; makro formun belirlenmesinde, kentin sosyo ekonomik yapısına bağlı olarak gelişen nüfus ve yapısı etkin olacaktır.
Bu gelişimde MİA’nın rolünün önemli olduğunu düşünüyorum.
Ne diyor Sayın Metin Alan, “MİA gelişme ve büyüme demektir. Yapılan itirazları hiç mantıklı bulmuyorum” bu cümlenin altına imza atıyorum.
Çünkü Sayın Alan, 20 bin kişinin beklentisine dikkat çekiyor.
İşte tam da burada sıkıntı var.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi iki konu da hata yapıyor.
Birincisi sanki bu projeyi sadece kendisinin gibi algı yaratıyor ve ister istemez hedefe konuyor.
İşte bilmeyenler bilsin diye yazıyorum.
4 milyon 650 bin m2 alanda 15 ile 20 bin civarında kişi bu projeyi bekliyor.
Şahsa ait alanlar, binalar var.
Neymiş Real AVM’e MİA’ya sonradan eklenmiş yok öyle bir şey kardeşim.
2006 yılında resmi evraklar mevcut.
20 bin kişinin hisseli olduğu bir alanı nasıl olur da bir kişi ve ya sadece Büyükşehir üzerinden yok sayabilirsiniz.
Ve ya Büyükşehir’in yanlış yönettiği bir süreç yüzünden bu kentin geleceğini nasıl yok sayabiliriz?
Son sözüm şudur.
Birileri İzmitcilik adı altında kısır ve popülist yaklaşımla reklam yapmanın derdine düştü.
Bu kente vizyon lazım,
Bu kente cesaret lazım,
Değişim zordur.
Korkulur ama doğru değişim marka şehirler doğurur.
Bu yeni marka şehrin temellerini oluşturan MİA’nın ekonomiye katkısı acilen rakamlarla anlatılmalıdır.