Ahmet AKÇAALAN'ın Köşe Yazısı

Milliyetçi Hareket Partisi, 12'nci Büyük Kurultayı'nı yapmaya hazırlanıyor.

18 Mart'ta gerçekleştirilecek kurultayın sloganı, "Milli duruş, şuhedaya vefa, millete beka."

Ve bu büyük kongreye giden MHP Kocaeli’nin önemli isimlerini tek tek aradım.

Gündemim ise kurultaydan önce İzmit Belediye Başkanı Dr. Nevzat Doğan oldu.

Ankara yolunda olan MHP Kocaeli yöneticilerine İzmit Belediye Başkanı Nevzat Doğan ile aralarında nasıl bir görüşme geçtiğini, neler hissettiklerini, ne düşündüklerini sordum?

Aynı cevabı aldım.

Mutlu ve gururlular.

Çünkü sadece Kocaeli’nde değil Türkiye genelinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’dan sonra ilk bozkurt işareti yapan Ak Partili Belediye Başkanı Dr. Nevzat Doğan oldu.

Hatırlayın;

Mersin’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, AK Parti kongresi öncesi vatandaşlara hitap etti. Cumhurbaşkanı vatandaşları Bozkurt işareti yaparak selamladı.

Açık şekilde yapılan bozkurt işaretini Ak Parti Sözcüsü Mahir Ünal, “Cumhurbaşkanımız AK Parti’nin Rabiamızı sayıyordu, kadraja da öyle bir görüntü girdi benim gördüğüm” cümlesi ile beklenmeyen ve partililerce gereksiz görülen bir açıklama yaptı.

İşte o bozkurt işaretini Kocaeli’nde ilk olarak Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın izinden giden İzmit Belediye Başkanı Dr. Nevzat Doğan, KOMİAD’ın açılışında yaparak MHP ve ülkücü camiadan büyük destek aldı.

O anı sadece Bugün Kocaeli Gazetesi olarak biz görüntüledik ve duyurduk.

Merak edilen ise o sohbette Sayın Doğan’ın MHP İl ve ilçe yöneticileri ile ne görüştüğüydü.

Eksik ve ya fazla olabilir, gerekirse Sayın Nevzat Doğan düzeltme de yapabilir.

İşte MHP’lilerle Sayın Nevzat Doğan’ın konuşmasından kulağıma gelen söylemler;

-2002 yılından bu yana Devlet Bahçeli ve MHP’yi takip ediyorum.

-Sayın Devlet Bey, takdir ettiğim bir siyasetçi ve başarılı siyaset izliyor.

-Ülkücüleri her zaman sevdim.

-Kızılelma ve turan ülkemiz için çok önemlidir.

-Ekip arkadaşlarım arasında asla MHP hakkında olumsuz konuşulmasına izin vermedim.

-MHP hakkında ağır ithamlar kullanan kişi hakkında gerekeni yaparım.

Evet bu yazdığım cümleleri Ak Partili Belediye Başkanı Dr. Nevzat Doğan kullanmış.

Bunun adına dün dündür, bugün bugündür mü dersiniz,

Siyaset yapıyor mu derseniz,

Konjektür gereği mi dersiniz?

Cevabını siz verin.

Bir gazeteci olarak söylemem gerekirse Sayın Dr. Nevzat Doğan’ın bu hamlesi, davranışı, sohbeti MHP ve ülkücü camiada karşılık bulmuş.

Sayın Doğan’ın MHP ve ülkücülere ilgisini samimi bulmuşlar.

Hatta işi espriye vurmuşlar,

-Üye formu olsaydı doldurtacaktık.

İlk akla gelen soru işareti, genelde var olan ittifak yerele yansır mı?

Bu fotoğrafa göre yansıyacak.

Aynı fotoğrafı Ak Parti Kocaeli teşkilatları içerisinde biraz araştırdım.

Bu konuda Ak Parti Kocaeli’nde bir bıçak gibi ikiye bölünmüş.

MHP yakınlaşmasından aşırı derecede rahatsız olanlar da var.

Yüzde 10’luk partiye iktidar gibi davranıyoruz diyorlar.

Bu durumdan gurur duyanlar da bir o kadar fazlalar.

Özellikle çözüm sürecinden rahatsız olan ama ses çıkartamayan grup Sayın Nevzat Doğan’ın bozkurt işaretinden ve yakınlaşmadan çok mutlular.

Sayın Nevzat Doğan’ın bu hamlesini 2019 stratejisi olarak yorumlayanlar da oldu.

Fotoğrafı ben öyle yorumlamadım.

Şuan Nevzat Doğan bozkurt işareti ile ne kaybetti?

Hiçbir şey.

Yapmasa ne kaybederdi?

Yine bir şey kaybetmezdi.

Ama MHP camiasının gönlüne girmeyi başardı.

Bunu birlik ve beraberlik olarak da yorumlayabilirsiniz.

Sonra MHP Kocaeli İl Başkanı Aydın Ünlü’yü aradım.

“2023’e kadar milli ittifak ilan etmiş iki siyasi parti var. Ak Parti ve MHP. Sayın Cumhurbaşkanımızın bozkurt yapması ile beraber belediye başkanlarından Sayın Nevzat Doğan’ın yanında MHP ilçe başkanlarının olduğu ortamda bozkurt işareti yapması milli ittifakın sıcaklığı samimiyetiyle alakalıdır. Milli ittifakın tuttuğunun göstergesidir. Sayın Nevzat Doğan’a teşekkür ediyorum”

Nedenini tam idrak edemediğim bir konu da bazı belediye başkanları bu duruma içerlemiş olması.

Engelleyen var mı?

Yok.

Onlar da bozkurt yapsın, onları da yazalım.

Ak Parti’nin kurucusunun yani;

Bozkurt işaret yapan Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın yolunda değiller mi yoksa?