Tefekkür Saati - Ayşe Battal
Tağut, Kur'an-ı Kerim'de tam 8 Ayet-i Kerime'de geçiyor. Nüzul sırasına göre şu şekilde: Zümer Sûresi 17, Nahl Sûresi 36, Bakara Sûresi 256-257, Nisa Sûresi 51-60-76 ve Maide Sûresi 60.
Bu Ayet-i Kerime'ler bize şunu özetler; Allah'a kul olanın tağuta, tağuta kul olanın Allah'a kul olamayacağı gerçeği...
Tağut'un kelime anlamı şudur: Sınırı aşmak, azmak...
Kur'an-ı Kerim'de de bu mânâdır; haddi aşan, Allah'ın sınırlarını ihlal eden kavramdır. Ve Allah'ın sınırını aşan her olgu TAĞUTTUR!
Put, şeytan, kahin, falcı, sihirbaz, hüküm koyan kimse, nefis, heva...
Bu noktada putun ne anlama geldiğini anlamamız gerek. Kardeşlerim... Put, yalnızca cansız heykellere verilen ad değildir. Put; tapılan, kuralına uyulan, kulluk edilen her şeydir. Bu anne-baba olabilir, bazen eş, evlat, iş, kardeş, arkadaş; bazen bir yönetici, patron ya da politikacı fark etmez... Seni, Allah'ın razı olacağı yoldan saptırıyorsa, işte o senin putundur, haşa ilahındır bile...
Putun ne olduğunu bilmezsek, ilah kavramını anlayamayız. İlahın ne olduğunu bilmezsek de, neyi ilah edineceğimizi ne yazık ki bilemeyiz.
İlah; insan üzerinde hüküm ve yetki sahibi olan, bağlanılan, takip edilen anlamlarını taşır... Biz bu yüzden LA ilahe illallah (Allah'tan başka ilah yoktur) derken, "Başka ilahlara hayır" deriz.
Kardeşlerim İslam dininde gri yoktur. Ya siyahsındır, ya beyaz. Yüzde 99 Allah'a kul olayım, yüzde 1 başka bir şeye... İstersen bu oran 1000'de 1 olsun, yine de o yüzde 1'in anlamı şirktir.
Savaş meydanında yalnızca iki yol var.
Ya bilumum selamete girmek, ya da şeytanın izine uymak. Ortası yok bunun! Şunun bunun arasında bir sistem yok. Yarısı şuradan, yarısı buradan derleme bir prensip de yok.
Ya İslam, ya cahiliyet...
Ya Allah nizamı, ya şeytan tuzağı!
İşte biz bu kavramları bilmezsek neye put dediğimizi, neyi ilah edineceğimizi anlayamayız. Ama niyeyse gündemimizde böyle bir şey yok. Gündemde ne ahiret var, ne cehennem!
Çünkü umursamıyoruz.
Hayat nizamın, yol haritan diye bangır bangır bağırılan Kur'an-ı Kerim'i okuyor ama içinde geçen kavramlara bakmıyor. Rabb ne demiş, ne demek istemiş, neden ısrarla anlatmış demiyor. Ayetin altında yatan mânâyı öğrenmeye yanaşmıyor.
Bunun adı cehalet, cahiliye!
İmanı üzerimize tapulamış gibi davranmak cehalet değil de nedir?
Yarın ki konu başlığı;
Bilemedik!